Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam Tarihinde İran | ITS 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAİM YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İslâm tarihinde önemli bir iz bırakmış olan İran coğrafyasında kurulmuş devlet ve emirliklerin tarih, kültür ve medeniyetlerinin tanıtılması; İslam Tarihi içinde İran’ın yerini belirlemek |
Dersin İçeriği | Ortaçağ İslam Tarihinde İran’ın tarihi ve kültürel yapısı ile, siyasi ve sosyo-ekonomik gelişmelerini tespit etmek. İran’da İslâm kültür ve medeniyetinin tesisini ve gelişmesini ortaya çıkarmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İran coğrafyasında kurulmuş olan devletleri listeler. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | İran coğrafyasında kurulmuş olan devletlerin siyasi tarihini özetler. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | İran coğrafyasındaki düşünce akımlarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İran coğrafyasında oluşan kültür ve medeniyeti analiz eder. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | İslâm tarihinin akışı içinde İran kültürünün yerini belirler. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | İran coğrafyasının İslâm medeniyetine katkılarını çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İran’ın Tarihi Coğrafyası | - |
2 | İran’da İslâmiyetin yayılması | - |
3 | İran’da İslâm Teşkilatının Oluşumu | - |
4 | Emeviler Döneminde İran | - |
5 | İran’da mevâlî Politikası | - |
6 | İran’da Şuubi Hareketi | - |
7 | İran’da Emeviler Döneminde İsyanlar ve Sonuçları | - |
8 | İran’da Abbasi Dönemi Gelişmeleri | - |
9 | İran’da Abbasi Dönemi Kültürel Yapısı | - |
10 | İran’da Şiilik | - |
11 | İran’da Zerdüştlüğe Bağlı Gelişen Akımlar | - |
12 | İran’da Ortadoks Şiilik Akımı : Büveyhiler | - |
13 | İran’da Samani Rönesansı | - |
14 | İran’da Türkler | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Al-Isfahânî (1943), İmad Ad-Din Al-Kâtib Al-Bundâri tarafından ihtisar edilen, Zubdat Al- Nuşra ve Nuhbat Al Usra, eserinin tercümesi, Türkçe´ye çeviren Kıvameddin Burslan, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İran coğrafyasında kurulmuş olan devletleri listeler. | ||||||||||
2 | İran coğrafyasında kurulmuş olan devletlerin siyasi tarihini özetler. | ||||||||||
3 | İran coğrafyasındaki düşünce akımlarını anlatır. | ||||||||||
4 | İran coğrafyasında oluşan kültür ve medeniyeti analiz eder. | ||||||||||
5 | İslâm tarihinin akışı içinde İran kültürünün yerini belirler. | ||||||||||
6 | İran coğrafyasının İslâm medeniyetine katkılarını çözümler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 3 | 20 | 60 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |