Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Milli Mücadele Dönemi Sosyal Tarihi | UTR 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye’nin savaş yıllarını içeren sosyal tarihi ve dönemin sosyal politikalarının analiz edilmesi |
Dersin İçeriği | Birinci Dünya Savaşı’nın etkilerini de göz önünde tutarak Ulusal Kurtuluş Savaşı’nın sosyal tarihini anlatmak |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1)Kurtuluş Savaşı yıllarında sosyal politikalarının belirlendiği şartları analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | 2)Kurtuluş Savaşı yıllarında toplumsal hayatta yaşanan sıkıntıları anlar | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | 3)Savaş yılları ile günümüz sosyal politikaları ve gelişmeleri sosyal tarih perspektifinden değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | 4)Belirtilen dönem aralığındaki sosyal yardım anlayışının günümüz sosyal yardım anlayışıyla olan benzerliklerini ve farklılıkları inceler | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | 5)Geçmişteki sosyal yardım politikalarıyla günümüz sosyal yardım politikaları hakkında analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | II. Meşrutiyet sonrası sosyal politika uygulamaları ve İttihat ve Terakki’nin getirdiği yeni açılımların incelenmesi | |
2 | Birinci Dünya Savaşı yıllarında toplumsal yaşantı ve savaşın toplum üzerindeki etkisini inceleme | |
3 | Kurtuluş Savaşı yıllarında toplumun genel görünümü, Ülkede yaşanan işgaller ve bu işgallere verdiği tepki doğrultusunda toplumun Kurtuluş Savaşı karşısındaki tavrı | |
4 | Kurtuluş Savaşı yıllarında toplumsal katmanlar ve devletin bu gruplar karşısındaki duruşu | |
5 | Kurtuluş Savaşı yıllarında TBMM Hükümeti’nin sosyal politika hedeflerinin belirlenmesi | |
6 | Belirlenen sosyal politikalar çerçevesinde yapılan ilk uygulamalar ve hükümet programlarının bu bağlamda değerlendirilmesi | |
7 | İstanbul Hükümeti’nin toplumsal politikalarının değerlendirilmesi (Bu noktada özellikle TBMM’ye devrettiği miras üzerinde yoğunlaşılacaktır) | |
8 | Kurtuluş Savaşı yıllarında Türkiye’de çalışma ilişkileri, tarım ve sanayinin değerlendirilmesi. Kurtuluş Savaşı yıllarında sosyal güvenlik anlayışı | |
9 | Kurtuluş Savaşı yıllarında TBMM Hükümeti’nin yardımına muhtaç gruplara yönelik uygulamaları (Kadınlar, çocuklar, yaşlılar, acizler, felaketzedeler vb) | |
10 | Kurtuluş Savaşı yıllarında muhacir ve mülteciler ve TBMM Hükümeti’nin bu gruplara yönelik sosyal politikaları | |
11 | Uygulanan sosyal politikaların mali kaynaklarının incelenmesi | |
12 | Devletin sosyal politikalarında yardımcı olan kurumlar ve yardım/bağış amacıyla çalışan cemiyetler | |
13 | Kurtuluş Savaşı sosyal politikalarına sosyal tarih perspektifinden bakılarak genel değerlendirmeler yapmak | |
14 | Kurtuluş Savaşı yıllarında izlenen siyasetin Cumhuriyet’in ilanında sonra belirlenecek politikalara yaptığı etkinin incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. 75 Yılda Çarkları Döndürenler, İstanbul 1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | T.C. Tarihi alanında araştırma tekniklerine hakim olma | ||||||
2 | Araştırma yöntemleri ve kuramsal uygulamalarda ustalaşma. | ||||||
3 | T.C. Tarihi alanına bilimsel çalışmalarıyla katkıda bulunma. | ||||||
4 | Metin değerlendirme ve eleştirme becerisi kazanma. | ||||||
5 | Alanında yeni fikirler ve bilgiler ortaya koyma. | ||||||
6 | Diğer alanlarla ortak çalışabilme yöntemlerine sahip olma. | ||||||
7 | Bilişim teknolojilerine hakim olma. | ||||||
8 | Bitirme Projesi ile ilgili en az bir akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Ulusal ve uluslararası platformlarda çalışma alanı ile ilgili iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
10 | Etik ve ahlaki konularda alanının gerektirdiği ilkelere sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1)Kurtuluş Savaşı yıllarında sosyal politikalarının belirlendiği şartları analiz eder | ||||||||||
2 | 2)Kurtuluş Savaşı yıllarında toplumsal hayatta yaşanan sıkıntıları anlar | ||||||||||
3 | 3)Savaş yılları ile günümüz sosyal politikaları ve gelişmeleri sosyal tarih perspektifinden değerlendirir | ||||||||||
4 | 4)Belirtilen dönem aralığındaki sosyal yardım anlayışının günümüz sosyal yardım anlayışıyla olan benzerliklerini ve farklılıkları inceler | ||||||||||
5 | 5)Geçmişteki sosyal yardım politikalarıyla günümüz sosyal yardım politikaları hakkında analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |