Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Harcamalarının Analizi | UML 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. VEYSEL İNAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. VEYSEL İNAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Uğur Uygun |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu sektörünün ekonomik yapısını incelemek ve kamu ekonomisine ilişkin son değişiklikleri ortaya koyarak öğrencilerin çağdaş bir bakış açısı geliştirmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Kamu harcamalarının türleri,yapısı,Avrupa birliğinde kamu harcamaları, Dünyada kamu harcamaları ve harcama politikasının sorunları ile ilgili ileri düzey bilgiler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu harcamalarını sınıflandırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Kamu harcamalarının ekonomik istikrarı temin etmede rolünü kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Kamu harcamalarının ekonomik büyüme üzerindeki etkisini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Kamu harcamalarının beşeri sermaye oluşumu ve kalkınma üzerindeki etkisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kamu harcamalarının bölgesel ve sektörel kalkınmada kullanılmasını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | Kamu harcamalarının gelir dağılımı üzerindeki etkisini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
7 | Kamu harcamalarının özel sektör üzerindeki etkisini kavrar. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Kamu harcamalarının kısa ve uzun dönem etkilerini ayırır. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu harcamalarının türleri, | Ekteki kitaplardak iilgili bölümler |
2 | Kamu harcamalarının yapısı, | Ekteki kitaplardak iilgili bölümler |
3 | Kamu harcamalarının sınıflandırılması | Ekteki kitaplardak iilgili bölümler |
4 | Kamu harcamalarının tanım sorunu, | Ekteki kitaplardak iilgili bölümler |
5 | Kamu harcamalarının sınıflandırmasına ilişkin yaklaşımlar, | Ekteki kitaplardak iilgili bölümler |
6 | Kamu harcama alan ve boyutlarının belirlenmesine ilişkin düşünceler, | Ekteki kitaplardak iilgili bölümler |
7 | Arasınav | Ekteki kitaplardak iilgili bölümler |
8 | Kamu harcama politikasının analizi | Ekteki kitaplardak iilgili bölümler |
9 | Türkiye?de kamu harcama politikasının sorunları. | Ekteki kitaplardak iilgili bölümler |
10 | Avrupa birliğinde kamu harcamaları | Ekteki kitaplardak iilgili bölümler |
11 | Avrupa birliğinde harcama politikasının sorunları | Ekteki kitaplardak iilgili bölümler |
12 | Dünyada kamu harcamaları ve harcama politikasının sorunları | Ekteki kitaplardak iilgili bölümler |
13 | Kamu harcamaları ve harcama politikasının karşılaştırılması | Ekteki kitaplardak iilgili bölümler |
14 | Genel değerlendirme | Ekteki kitaplardak iilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Bulutoğlu K., (1981), Kamu Ekonomisine Giriş, İstanbul, Filiz Kitabevi, 2.Joseph E. Stiglitz, (1996), (çev. Batırel Ö. F.), Kamu Kesimi Ekonomisi, İstanbul, Marmara Ü. Yayınları 3.Şener O., (2001), Kamu Ekonomisi, İstanbul, Beta Yayınları 4.Nadaroğlu H., (1996), Kamu Maliyesi Teorisi, İstanbul, 9. Baskı, Beta Yayınları, 5.Uluatam Ö., (1999), Kamu Maliyesi, Ankara, İmaj Yayınevi 6.Cullis, J. and Jones, P. (1998), Public Finance and Public Choice, Oxford University Press, New York. 7.Harvey R., (1995), Public Finance, R. D. Irwin Inc., Homewood, |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu harcamalarını sınıflandırır. | |||||||||||
2 | Kamu harcamalarının ekonomik istikrarı temin etmede rolünü kavrar. | |||||||||||
3 | Kamu harcamalarının ekonomik büyüme üzerindeki etkisini analiz eder. | |||||||||||
4 | Kamu harcamalarının beşeri sermaye oluşumu ve kalkınma üzerindeki etkisini kavrar. | |||||||||||
5 | Kamu harcamalarının bölgesel ve sektörel kalkınmada kullanılmasını analiz eder. | |||||||||||
6 | Kamu harcamalarının gelir dağılımı üzerindeki etkisini irdeler. | |||||||||||
7 | Kamu harcamalarının özel sektör üzerindeki etkisini kavrar. | |||||||||||
8 | Kamu harcamalarının kısa ve uzun dönem etkilerini ayırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Sözlü Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |