Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilişim Sistemleri Analiz Tasarım ve Modelleme | ISE 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. YÜKSEL YURTAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilişim sistemlerinin planlanmasında, analizinde, tasarımında ve uygulanmasında yararlı olacak araçları, kavramları ve uygulamaları tanıtmak. Takım çalışmasını benimseyerek proje ekibi ile birlikte bu süreci yönetebilmek. |
Dersin İçeriği | Öğrenciler gruplar halinde çalışarak gerçek hayatta kullanılan veya kullanılabilecek bir sistemi, sistem geliştirme yaşam döngüsü evrelerini takip ederek geliştireceklerdir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yeni sistem tasarlayabilme becerisi | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
2 | Sistemleri analiz edebilme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
3 | Karmaşık problemleri modelleyebilme yeteneği | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sistem Kavramını Anlamak | |
2 | Bilişim Sistemleri Geliştirme | |
3 | Planlama Aşaması: Planlama ve Proje Yönetimi | |
4 | Analiz Aşaması: Gereksinim Analizi | |
5 | Analiz Aşaması: Süreç ve Veri Modelleme | |
6 | Tasarım Aşaması: Sistem Mimarisi Tasarımı | |
7 | Tasarım Aşaması: İnsan-Bilgisayar Etkileşimi | |
8 | Vize | |
9 | Tasarım Aşaması: Veri Tabanı Tasarımı | |
10 | Uygulama Aşaması: Sistemin Uygulanması | |
11 | Uygulama Aşaması: Sistem Desteği ve Güvenlik | |
12 | Ek Konular: Nesne-Yönelimli Modelleme | |
13 | Ek Konular: Çevik Sistem Analizi ve Tasarımı | |
14 | Proje Sunumları ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Her hafta ders sunumları sisteme yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | 1- Sistem Analizi ve Tasarımı, Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık, 2014. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yeni sistem tasarlayabilme becerisi | ||||||||||||
2 | Sistemleri analiz edebilme becerisi | ||||||||||||
3 | Karmaşık problemleri modelleyebilme yeteneği |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |