Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilişim Sistemleri Mühendisliğine Giriş | ISE 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FATİH ÇALLI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FATİH ÇALLI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilişim Sistemleri mühendisliği kapsamına giren konulara ait temel bilgileri vermek ve öğrencilere lisans eğitimi süresince alacakları dersler hakkında temel bilgileri/kavramları önceden kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bilişim sistemleri mühendisliğine giriş ve temel kavramlar, İşletim sistemleri, Bilgisayar ağları, Bilgisayar programlama, Veritabanı Yönetim Sistemleri, Yönetim Bilişim Sistemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilişim sistemleri ile ilgili temel kavramları öğrenmek | Anlatım, | |
2 | Bilgisayar Programlama ile ilgili temel kavramları Öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Bilgisayar Ağları ile ilgili temel kavramları öğrenmek | Anlatım, | |
4 | Veri tabanı teknolojileri ile ilgili temel kavramları öğrenmek | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Yönetim bilişim sistemleri ile ilgili temel kavramları öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim Sistemleri Mühendisliğinin Gelişimi | |
2 | Bilişim Sistemlerine Giriş Ve Temel Kavramlar | |
3 | Bilişim Sistemlerine Giriş Ve Temel Kavramlar | |
4 | İşletim Sistemleri | |
5 | Bilgisayar Ağları ve İnternet | |
6 | Algoritma ve Programlama | |
7 | Yapısal ve Görsel Programlama | |
8 | Web Programlama | |
9 | Veritabanı Tasarımı ve Programlama | |
10 | Yönetim Bilişim Sistemleri | |
11 | Yönetim Bilişim Sistemleri Uygulamaları | |
12 | Kurumsal Bilişim Sistemleri | |
13 | Kurumsal Bilişim Sistemleri Uygulamaları | |
14 | Mühendislik İstatistiğine Giriş |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bilişim Sistemleri Mühendisliğine Giriş, Sakarya Üniversitesi ders notu |
Ders Kaynakları | 1-Rıfat Çölkesen(bölüm Yazarlı), Bilgisyar Mühendisliğine Giriş, Papatya Yayincilik, 2007, İstanbul 2-M.Selçuk Karaca, Bilgisayar Uzmanlığı,Nobel Yayın Dağıtım, 2006,Ankara 3-Mithat Uysal,Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliğine Giriş,Beta Basım Yayın Dağıtım |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilişim sistemleri ile ilgili temel kavramları öğrenmek | ||||||||||||
2 | Bilgisayar Programlama ile ilgili temel kavramları Öğrenmek | ||||||||||||
3 | Bilgisayar Ağları ile ilgili temel kavramları öğrenmek | ||||||||||||
4 | Veri tabanı teknolojileri ile ilgili temel kavramları öğrenmek | ||||||||||||
5 | Yönetim bilişim sistemleri ile ilgili temel kavramları öğrenmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |