Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Ekonomisi | ISE 310 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik projelerinin değerlendirilmesinde ekonomik analizin yapılması gerekliliğini kavrar ve mühendislik problemlerini ekonomik yönden analizi ile değerlendirebilir. | Anlatım, | |
2 | Faiz, para ve zaman arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir | Anlatım, | |
3 | Paranı zaman değeri hesaplanırken eşit veya eşit olmayan değerlerini hesaplayabilir | Anlatım, | |
4 | Ham ekonomik verileri gelecek, şimdiki, amortisman ve sermaye geliştirme değerlerini hesaplayabilir. | Anlatım, | |
5 | Mühendislik projelerini ekonomik analiz yöntemleri kullanarak karşılaştırır. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Ekonomik analiz yöntemlerinde nakit akışı ve gelir-giderleri hesaplayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
7 | Alternatiflerin karşılaştırılmasında matematiksel modeller kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
8 | Projelerin ekonomik analizlerde sıklıkla kullanılan amortisman hesaplama yöntemleri karşılaştırıp değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Yeni makine ve teçhizat alım kararında yenileme analizi yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Gözlem, | |
10 | Üretim veya hizmet işletmelerinde üretim giderleri ve işletme politikalarını ele alan planları hazırlayabilir ve değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gözlem, | |
11 | Başa baş noktası analizi yöntemi kullanımıyla karlılık noktasını hesaplayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
12 | Enflasyon ve Verginin dahil olduğu ortamlarda ekonomik analiz yöntemleri sonuçlarını değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
13 | Fayda-Maliyet analizi yöntemi kullanımıyla problem çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik Ekonomisi Temel Kavramları, Mühendislik ve Etik; Paranın Zaman Değeri : Zaman ve Faiz Parayı Nasıl Etkiler | |
2 | Paranın Zaman Değeri I | |
3 | Paranın Zaman Değeri II | |
4 | Ekonomik Analiz Yöntemleri - I | |
5 | Ekonomik Analiz Yöntemleri - II | |
6 | Ekonomik Analiz Yöntemleri - III | |
7 | Alternatiflerin Seçimi ve Değerlendirilmesi I | |
8 | Alternatiflerin Seçimi ve Değerlendirilmesi II | |
9 | Amortisman ve Vergiler | |
10 | Enflasyon ve Kur Oranları | |
11 | Başa baş Noktası Analizi | |
12 | Fayda Maliyet Oranı Metodu | |
13 | Yenileme Analizi I | |
14 | Yenileme Analizi II |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları | "Engineering Economy", Blank, L., Tarquin, A., 2015 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mühendislik projelerinin değerlendirilmesinde ekonomik analizin yapılması gerekliliğini kavrar ve mühendislik problemlerini ekonomik yönden analizi ile değerlendirebilir. | ||||||||||||
2 | Faiz, para ve zaman arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir | ||||||||||||
3 | Paranı zaman değeri hesaplanırken eşit veya eşit olmayan değerlerini hesaplayabilir | ||||||||||||
4 | Ham ekonomik verileri gelecek, şimdiki, amortisman ve sermaye geliştirme değerlerini hesaplayabilir. | ||||||||||||
5 | Mühendislik projelerini ekonomik analiz yöntemleri kullanarak karşılaştırır. | ||||||||||||
6 | Ekonomik analiz yöntemlerinde nakit akışı ve gelir-giderleri hesaplayabilir. | ||||||||||||
7 | Alternatiflerin karşılaştırılmasında matematiksel modeller kurar. | ||||||||||||
8 | Projelerin ekonomik analizlerde sıklıkla kullanılan amortisman hesaplama yöntemleri karşılaştırıp değerlendirebilir | ||||||||||||
9 | Yeni makine ve teçhizat alım kararında yenileme analizi yapar. | ||||||||||||
10 | Üretim veya hizmet işletmelerinde üretim giderleri ve işletme politikalarını ele alan planları hazırlayabilir ve değerlendirebilir. | ||||||||||||
11 | Başa baş noktası analizi yöntemi kullanımıyla karlılık noktasını hesaplayabilir | ||||||||||||
12 | Enflasyon ve Verginin dahil olduğu ortamlarda ekonomik analiz yöntemleri sonuçlarını değerlendirebilir | ||||||||||||
13 | Fayda-Maliyet analizi yöntemi kullanımıyla problem çözer. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |