Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ahilik ve Toplum Eğitimi Modeli | YBO 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Ahilik eğitim sisteminin toplum eğitimi uygulamaları ile ilgili temel kavramları öğrenir, Günümüz toplum eğitim yaklaşım ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur, Ahilik eğitim sisteminin bileşenlerini ve aralarındaki ilişkileri fark eder, toplum eğitimi bağlamında Ahilik eğitim yaklaşım ve uygulamalarının amaç, ilke, yöntem ve teknikler, eğitim ortamları, eğitim materyalleri ve denetim-değerlendirme uygulamalarını tanır, günümüz toplum eğitimi uygulamaları ile Ahilik eğitim uygulamaları arasındaki benzerlik ve farklılıkları mukayese eder. |
Dersin İçeriği | Bir kavram olarak toplum eğitimi, Türkiye ve dünyada toplum eğitimi çalışmalarının tarihi ve bugünü, Ahilik eğitim sisteminin temel bileşenleri, Ahilikte toplum eğitimi, yetişkin eğitimi ve meslek eğitimi uygulamaları, Ahilikte değer eğitimi, Ahilik toplum eğitimi yaklaşımı ve uygulamalarının türleri, bileşenleri, Ahilik eğitim uygulamalarının amacı, ilkeleri, yöntemleri, eğitim ortamları ve materyalleri, denetim ve değerlendirme uygulamaları, günümüz toplum eğitimi kavram ve uygulamaları açısından Ahilik eğitim sistemi ve uygulamalarının değerlendirilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ahilik eğitim sisteminin toplum eğitimi uygulamaları ile ilgili temel kavramları öğrenir, açıklar. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Günümüz toplum eğitim yaklaşım ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Ahilik eğitim sisteminin bileşenlerini ve aralarındaki ilişkileri fark eder | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Eğitim ortamları, eğitim materyalleri ve denetim-değerlendirme uygulamalarını tanır | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Günümüz toplum eğitimi uygulamaları ile Ahilik eğitim uygulamaları arasındaki benzerlik ve farklılıkları mukayese eder | Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin temel kavramları ve bir kavram olarak toplum eğitimi | Literatür taraması ve sunum |
2 | Türkiye’de ve Dünyada toplum eğitimi çalışmaları | Literatür taraması ve sunum |
3 | Ahilik eğitim sistemi ve toplum eğitimi | Literatür taraması ve sunum |
4 | Ahilikte toplum eğitimi maksatlı eğitim türleri (meslek, askeri, dini ve kültür eğitimi) | Literatür taraması ve sunum |
5 | Ahilik toplum eğitimi sisteminin boyutları (Bilgi-değer/duygu-beceri eğitimi) | Literatür taraması ve sunum |
6 | Ahilik toplum eğitimi sisteminin bileşenlerine genel bakış | Literatür taraması ve sunum |
7 | Ahilik toplum eğitimi felsefesi ve yaklaşımı | Literatür taraması ve sunum |
8 | Ahilik toplum eğitiminin amaçları | Literatür taraması ve sunum |
9 | Ahilik toplum eğitiminin ilkeleri | Literatür taraması ve sunum |
10 | Ahilikte toplum eğitiminde yöntemler | Literatür taraması ve sunum |
11 | Ahilikte eğitim ortamları ve materyalleri | Literatür taraması ve sunum |
12 | Ahilikte denetim ve değerlendirme uygulamaları | Literatür taraması ve sunum |
13 | Modern toplum eğitimi anlayış ve uygulamaları ile Ahilik eğitim anlayış ve uygulamalarının karşılaştırılması | Öğrenci sunumu ve Raporlama |
14 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yeşil, R., Kart, M. ve Aslanderen, M. (2020). Ahilik ve Değer Eğitimi Modeli (ADEM). Konya: Çizgi Yayınevi. Ekinci, Y. (2015). Ahilik. İstanbul: Mihrabad Yayınevi. Ekinci, Y. (2001). Ahilik ve Meslek Eğitimi. Ankara: MEB Yayınevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ahilik eğitim sisteminin toplum eğitimi uygulamaları ile ilgili temel kavramları öğrenir, açıklar. | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 |
2 | Günümüz toplum eğitim yaklaşım ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
3 | Ahilik eğitim sisteminin bileşenlerini ve aralarındaki ilişkileri fark eder | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
4 | Eğitim ortamları, eğitim materyalleri ve denetim-değerlendirme uygulamalarını tanır | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 |
5 | Günümüz toplum eğitimi uygulamaları ile Ahilik eğitim uygulamaları arasındaki benzerlik ve farklılıkları mukayese eder | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 15 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |