Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaşam Boyu Öğrenmede Serbest Zaman Eğitimi | YBO 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
Yaşamda önemli bir yer tutan serbest zaman, olumlu ya da olumsuz birçok davranışın yerleşebildiği bir zaman dilimidir. Olumsuz serbest zaman davranışlarını dışarıda bırakan, doğru bir serbest zaman yaşam tarzı geliştirebilmek için de serbest zaman rastlantılara bırakılmamalı ve bilinçli bir planlamanın öznesi olmalıdır. |
Dersin İçeriği | Serbest zaman-rekreasyon kavramı, serbest zaman eğitimi, serbest zaman eğitiminin önemi, yetişkinlerde serbest zaman eğitimi, serbest zaman eğitiminde kamu kurumlarının, kuruluşların ve özel kurumların rolü, rekreasyon yönetimi, medya ve serbest zaman, yetişkinlerin serbest zaman etkinlikleri, Dünya’da serbest zaman eğitimi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Serbest zaman eğitiminin önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Serbest zaman eğitiminde kamu kurumlarının, kuruluşların ve özel kurumların rolünü yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yetişkinlerin serbest zamanlarını değerlendirebileceği etkinlikleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Dünya'da ve Türkiye'de yapılan serbest zaman etkinliklerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Serbest Zaman-Rekreasyon Kavramı | |
2 | Serbest Zaman Eğitimi | |
3 | Serbest Zaman Eğitiminin Önemi | |
4 | Yetişkinlerde Serbest Zaman Eğitimi | |
5 | Serbest Zaman Eğitiminde Halk Eğitiminin Rolü | |
6 | Serbest Zaman Eğitiminde Sivil Toplum Kuruluşlarının Rolü | |
7 | Serbest Zaman Eğitiminde Özel Kursların Rolü | |
8 | Serbest Zaman Eğitiminde Mesleki Eğitim Kurslarının Rolü | |
9 | Rekreasyon Yönetimi | |
10 | Medya ve Serbest Zaman | |
11 | Yetişkinlerin Serbest Zaman Etkinlikleri | |
12 | Yetişkinlerin Serbest Zaman Etkinlikleri | |
13 | Dünya’da Serbest Zaman Eğitimi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aytaç, Ö. (2002). ’Boş Zaman Üzerine Kurumsal Yaklaşımlar. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi C/12, sayı/1 sayfa/238-240. Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., ve Dinç, Y. (2009). Boş Zamanlar ve Rekreasyon Yönetimi, Örnek Animasyon Uygulamaları (2.Baskı) Ankara: Detay Yayıncılık. Arslan, S. (2013). Yetişkin Eğitimi Bakış Açısıyla Serbest Zaman- Rekreasyon ve Serbest Zaman Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları. Çizmeci, E. (2016). Aile, Medya ve Serbest Zaman. Ankara: Nobel Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Serbest zaman eğitiminin önemini açıklar | ||||||||||||
2 | Serbest zaman eğitiminde kamu kurumlarının, kuruluşların ve özel kurumların rolünü yorumlar | ||||||||||||
3 | Yetişkinlerin serbest zamanlarını değerlendirebileceği etkinlikleri açıklar | ||||||||||||
4 | Dünya'da ve Türkiye'de yapılan serbest zaman etkinliklerini karşılaştırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |