Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaşam Boyu Eğitimde Bilgi Yönetimi | YTO 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Demet ZAFER GÜNEŞ, Arş.Gör.Gözde SEZEN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim örgütlerinde veri ve bilgi kavramlarının farkında olunulması ve bilginin etkili yönetiminin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Veri, bilgi, bilginin sınıflanması, bilgi toplumu kavramı, bilginin sosyal, kültürel ve ekonomik tanımları, örgütsel bilginin özellikleri, bilginin yönetimi, bilginin elde edilmesi ve değerlendirilmesi, bilgi yönetiminin öğeleri, bilgi yönetiminin ilkeleri, bilgi yönetiminin süreçleri, bilgi yönetiminde insan ve teknoloji unsurları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri, Bilgi ve Bilginin Sınıflanmasını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Bilgi Toplumu Kavramı, Bilginin Sosyal, Kültürel ve Ekonomik Tanımları söyler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Bilginin Yönetimini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Bilgi Yönetiminin Öğeleri, İlkeleri ve söyler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Bilgi Yönetimi Süreçlerini sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Bilgi Yönetiminde İnsan ve Teknoloji Unsurlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri | |
2 | Bilgi | |
3 | Bilginin Sınıflanması | |
4 | Bilgi Toplumu Kavramı | |
5 | Bilginin Sosyal, Kültürel ve Ekonomik Tanımları | |
6 | Örgütsel Bilginin Özellikleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Bilginin Yönetimi | |
9 | Bilginin Elde Edilmesi ve Değerlendirilmesi | |
10 | Bilgi Yönetiminin Öğeleri | |
11 | Bilgi Yönetiminin İlkeleri | |
12 | Bilgi Yönetiminin Süreçleri | |
13 | Bilgi Yönetiminde İnsan ve Teknoloji Unsurları | |
14 | Bilgi Yönetiminde İnsan ve Teknoloji Unsurları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Elma, Cevat; Kamile Demir (2003). Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık Balay, Refik ve Diğerleri (2004). Öğrenen Örgütler. Ankara: Sandal Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Veri, Bilgi ve Bilginin Sınıflanmasını anlatır | ||||||||||||
2 | Bilgi Toplumu Kavramı, Bilginin Sosyal, Kültürel ve Ekonomik Tanımları söyler | ||||||||||||
3 | Bilginin Yönetimini açıklar | ||||||||||||
4 | Bilgi Yönetiminin Öğeleri, İlkeleri ve söyler | ||||||||||||
5 | Bilgi Yönetimi Süreçlerini sıralar | ||||||||||||
6 | Bilgi Yönetiminde İnsan ve Teknoloji Unsurlarını yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |