Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Alan Dersi | YBO 802 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi LEVENT ERTUNA, Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KARATAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Demet ZAFER GÜNEŞ,Arş.Gör. Gözde SEZEN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yapılacak tez çalışmalarında güncel konuların takip edilmesi ve bilgi aktarımının gerçekleştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Literatür takibi, Makale inceleme, Rapor Hazırlama ve Sunma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç-gereç hakkında açıklama yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Literatür takibi yapar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Güncel konuları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Makale inceler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
5 | Rapor hazırlar ve sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | |
2 | Literatür takibi | |
3 | Literatür takibi | |
4 | Makale inceleme | |
5 | Makale inceleme | |
6 | Makale inceleme | |
7 | Değerlendirme | |
8 | Değerlendirme | |
9 | Değerlendirme | |
10 | Rapor Hazırlama ve Sunma | |
11 | Rapor Hazırlama ve Sunma | |
12 | Rapor Hazırlama ve Sunma | |
13 | Rapor Hazırlama ve Sunma | |
14 | Rapor Hazırlama ve Sunma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç-gereç hakkında açıklama yapar. | ||||||||||||
2 | Literatür takibi yapar. | ||||||||||||
3 | Güncel konuları değerlendirir. | ||||||||||||
4 | Makale inceler. | ||||||||||||
5 | Rapor hazırlar ve sunar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 500 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 500 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |