Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yetişkin Eğitiminde Öğrenme-Öğretme | YBO 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ar.Gör. Zeynep DEMİRTAŞ, Ar.Gör. Duygu GÜR ERDOĞAN,Arş.Gör.S.ARSLAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsanın gelişim özellikleri ve eğitim açısından doğurguları ve öğrenme kuramlarına göre öğrenme ilkeleri bilgisi; gelişim ve öğrenme ilkelerine göre öğretimin planlanması yeterlikleri kazanabilme. |
Dersin İçeriği | İnsanın gelişim özellikleri, öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram-ilke-sınıflamalar bilgisi, kuram\yaklaşımların öğrenmeye ilişkin ilkeleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsanı tanıma bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramlar bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Öğrenme kuram\yaklaşımları bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Bir kuram\yaklaşımı temele alarak bir eğitim durumu düzenleyebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Kuram\yaklaşımların benzer\farklı yönlerini analiz edebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Bir eğitim durumları düzeneğini öğrenme-öğretme kuramlarına uygunluğu açısında değerlendirebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | |
2 | İnsanın gelişim özelikleri ve boyutları | |
3 | Gelişimin boyutları | |
4 | Davranışçı öğrenme kuramı | |
5 | Davranışçı öğrenme kuramı | |
6 | Klasik koşullama | |
7 | Edimsel koşullama | |
8 | Bağlaşımcılık | |
9 | Sosyal Bilişsel kuram | |
10 | Bilişsel öğrenme kuramı | |
11 | Gestalt kuramı | |
12 | Bilgiyi işleme kuramı | |
13 | Öğrenem-öğretme modelleri | |
14 | Dersin ve dönemin genel değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Oral, B. (Editör). (2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi. Filiz, S. B. (Editör). (2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi. Senemoğlu. N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitapevi. Arends, R. I. Winitzky, N. E. & Tannenbaum, M. D. (1998). Exploring Teaching. Baston: McGraw-Hills. Joyce, B. & Weil, Marsha. (1996). Models of Teaching. Baston: Allyn & Bacon. Klein, S. B. (1987). Learning. Principles and Applications. New York: McGraw Book Company. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsanı tanıma bilgisi. | ||||||||||||
2 | Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramlar bilgisi. | ||||||||||||
3 | Öğrenme kuram\yaklaşımları bilgisi. | ||||||||||||
4 | Öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklayabilme. | ||||||||||||
5 | Bir kuram\yaklaşımı temele alarak bir eğitim durumu düzenleyebilme. | ||||||||||||
6 | Kuram\yaklaşımların benzer\farklı yönlerini analiz edebilme. | ||||||||||||
7 | Bir eğitim durumları düzeneğini öğrenme-öğretme kuramlarına uygunluğu açısında değerlendirebilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |