Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaşam Boyu Öğrenme: Teori ve Perspektif | YBO 503 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. OSMAN TİTREK, |
Dersin Yardımcıları | Dr. Gözde Sezen Gültekin |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaşam boyu öğrenme kavramı ve teorilerini öğrenme |
Dersin İçeriği | Yaşam boyu öğrenme nedir? |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çeşitli dünya ülkelerinden ve örgütlerinden, program alanlarından somut örneklerle halk eğitiminin 20.yüzyıl boyunca kazandığı yönleri açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Türkiyede Cumhuriyet öncesinden başlayarak bugüne dek halk eğitimini gerektiren nedenleri söyler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Halk eğitiminde izlenen politikaların, yasal dayanaklarıyla uygulamaları açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Dönemlerinin toplumsal, ekonomik, politik koşulları bağlamında inceler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Halk eğitimden yaşam boyu öğrenme kavramı ve teorilerini söyler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam boyu öğrenme kavramı | |
2 | Halk eğitimi | |
3 | Yetişkin kavramı ve eğitimi | |
4 | Toplumsal değişme ve yaşam boyu öğrenme | |
5 | Yaşam boyu öğrenme gereği ve yol açan etmenler | |
6 | Medya, kitle iletişim araçları ve yaşam boyu öğrenmeye etkisi | |
7 | Türkiyede uygulanan yaşam boyu öğrenme politikaları | |
8 | Toplumsal yapılar ve yaşam boyu öğrenme ihtiyacı | |
9 | Yaşam boyu öğrenme teorileri | |
10 | Yaşam boyu öğrenme teorileri | |
11 | Yaşam boyu öğrenme teorileri | |
12 | Yaşam boyu öğrenmeye olumlu bakış açısı kazandırma | |
13 | Tarihi süreçte yaşam boyu öğrenmenin gelişimi | |
14 | AB ve yaşam boyu öğrenme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Lowe, John. (1985). Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış. Çev: Turhan Oğuzkan. Unesco Yayınları, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çeşitli dünya ülkelerinden ve örgütlerinden, program alanlarından somut örneklerle halk eğitiminin 20.yüzyıl boyunca kazandığı yönleri açıklar | ||||||||||||
2 | Türkiyede Cumhuriyet öncesinden başlayarak bugüne dek halk eğitimini gerektiren nedenleri söyler | ||||||||||||
3 | Halk eğitiminde izlenen politikaların, yasal dayanaklarıyla uygulamaları açıklar | ||||||||||||
4 | Dönemlerinin toplumsal, ekonomik, politik koşulları bağlamında inceler | ||||||||||||
5 | Halk eğitimden yaşam boyu öğrenme kavramı ve teorilerini söyler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |