Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Teknik ve Halk Eğitimi | YBO 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Mesleki ve teknik eğitimle ilgili kavramlar bilgisi, mesleki ve teknik eğitimin Türkiye’deki ve dünyadaki yeri ve önemini kavrama |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar bilgisi, İnsan kaynağı ve planlanması Mesleki teknik eğitime etki eden faktörler, Mesleki teknik eğitim ve Türk eğitim sistemi, Mesleki teknik eğitim ve mesleğe yöneltme hizmetleri, İnisiyatif, etik, liderlik, takım çalışması, çatışma ve kriz yönetimi gibi iş ve işletmelerle ilgili kavramlar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mesleki ve teknik eğitimle ilgili temel kavramları bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Mesleki ve teknik eğitimin ekonomideki önemini kavrar | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Mesleki ve teknik eğitimin Türk Eğitim sistemindeki yerini ve önemini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Mesleki rehberlik ve işgücü planlamasının eğitim sistemi bakımından önemini kavrar | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
5 | Yerel farklılıklar, teknoloji ve hizmetiçi eğitimin mesleki ve teknik eğitimdeki önemini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar bilgisi | |
2 | Türk eğitim sisteminde mesleki teknik eğitim | |
3 | Mesleki teknik eğitimde etkili olan faktörler | |
4 | İnsan kaynakları yönetimi | |
5 | Kariyer planlama | |
6 | Mesleki ve teknik eğitimin planlanması | |
7 | Mesleki teknik eğitim ve ekonomisi | |
8 | Mesleki ve teknik eğitimde hizmetiçi eğitim | |
9 | Mesleki teknik eğitimde kız çocuklarının eğitimi | |
10 | Meslek etiği | |
11 | Liderlik | |
12 | İnisiyatif | |
13 | İşbirliği ve takım çalışması | |
14 | İş yerinde formel ve informel yapılanmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alkan, Cevat ve Doğan, Hıfzı. Mesleki ve Teknik Eğitimin İlkeleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 1985. Doğan, Hıfzı, Teknoloji Eğitimi Ankara Üniversitesi Yayınları, Fagerlindi I ve Sahai L.J. (1989) Education & National Development Pergamon Press New York Geray, Cevat(1978) Halk Eğitimi. Ankara:A.Ü.Eğitim Fakültesi Yayınları No:73. Hesapçıoğlui Muhsin (2001) İnsan Kaynakları Planlaması, Anı Yayıncılık Kavak ve Diğerleri Eğitim Ekonomisi Seçilmiş yazılar Kayai Yahya K. İnsan Yetiştirme Düzenimiz (1984) H.Un. yay. Lowe , John. (1985). Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış. Çev: Turhan Oğuzkan. Unesco Yayınları, Ankara. MEB, 1990. Çıraklık ve Mesleki-Teknik Eğitim, Ankara, Tezcani M. (1993) Boş Zamanlar Sosyolojisi Ankara Un. EBF yayınları No:174 Ademi Mahmut Eğitim Planlaması A.Ü. Eğitim Fak. Yayın No:1 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mesleki ve teknik eğitimle ilgili temel kavramları bilir | ||||||||||||
2 | Mesleki ve teknik eğitimin ekonomideki önemini kavrar | ||||||||||||
3 | Mesleki ve teknik eğitimin Türk Eğitim sistemindeki yerini ve önemini bilir | ||||||||||||
4 | Mesleki rehberlik ve işgücü planlamasının eğitim sistemi bakımından önemini kavrar | ||||||||||||
5 | Yerel farklılıklar, teknoloji ve hizmetiçi eğitimin mesleki ve teknik eğitimdeki önemini kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |