Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim ve İnsan İlişkileri YBO 516 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Demet ZAFER GÜNEŞ, Arş.Gör.Gözde SEZEN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamaktır.
Dersin İçeriği İletişimin Tanımı, İletişimin Süreçleri, İletişimin İlkeleri, İletişimin Önemi, İletişim Kuramları, İletişim Araçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim Süreçlerini tanır Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası,
2 İletişimin İlkelerini sıralar. Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 İletişimin Çeşitlerini açıklar. Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım,
4 Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır. Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
5 İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler. Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım,
6 İletişimin Önemini sorgular. Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
7 İletişim Kuramlarını tanımlar. Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
8 İletişim Araçlarını dlandırır Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişimin Tanımı
2 İletişimin Süreçleri
3 İletişimin İlkeleri
4 İletişimin Çeşitleri
5 İletişimin Çeşitleri
6 Temel İletişim Unsurları
7 Ara Sınav
8 İletişim Teori ve Yöntemleri
9 İletişim Teori ve Yöntemleri
10 İletişimin Önemi
11 İletişim Kuramları
12 İletişim Araçları
13 İnsan İlişkilerinin İlkeleri
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Dökmen,Ü,.İletişim Çatışmaları ve Empati, Ankara, 2000
Abacı,R,.Yaşamın Kalitelendirilmesi, Form Stil Yayıncılık, İstanbul, 2005
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
2 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
3 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
4 Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
5 Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
6 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
7 Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
8 Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
9 Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
10 Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
11 Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
12 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 İletişim Süreçlerini tanır
2 İletişimin İlkelerini sıralar.
3 İletişimin Çeşitlerini açıklar.
4 Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır.
5 İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler.
6 İletişimin Önemini sorgular.
7 İletişim Kuramlarını tanımlar.
8 İletişim Araçlarını dlandırır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6