Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Öğretimde Değer Eğitimi | YOG 522 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KARATAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yükseköğretimde değer eğitiminin teorik ve pratik karşılığının, işlevselliğinin fark edilmesini sağlamak. Üniversitelerdeki değer eğitimi ders ve uygulamalarını değerlendirmek dersin amaçlarındandır. |
Dersin İçeriği | Eğitim-Değer İlişkisi, Değer Eğitiminin Mahiyeti ve Kavramsal Çerçevesi, Değer Eğitimi Yaklaşımları, Değer Eğitiminin Tarihsel Gelişimi, Çok kültürlü Toplumlarda Değer Krizi, Yükseköğretimde Değer Eğitimi, Yükseköğretimde Değer Eğitiminin Teorik ve Pratik Arka Planı, Yükseköğretimde Değer Eğitimi Araştırmaları, Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda Değer Eğitimi, Üniversitelerin Değer Sistemi, Türkiye'de ve Diğer Ülkelerde Değer Eğitimi Uygulamaları, Yükseköğretimde Değişim ve Değer Eğitimi, Bilimsel Çalışmalar ve Değer Eğitimi.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yükseköğretimde değer eğitiminin önemini fark eder. | ||
2 | Yükseköğretimde değer eğitimi uygulamalarını kavrar. | ||
3 | Değer eğitiminin yükseköğretime katkısını tartışır. | ||
4 | Yükseköğretimde değer eğitimi ile ilgili farklı uygulamalar önerir. | ||
5 | Toplumdaki değer değişimini bunun yükseköğretime olan etkisini ve sebeplerini tartışır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim - Değer İlişkisi | Literatür Taraması ve Sunum |
2 | Değer Eğitiminin Mahiyeti ve Kavramsal Çerçevesi | Literatür Taraması ve Sunum |
3 | Değer Eğitimi Yaklaşımları | Literatür Taraması ve Sunum |
4 | Değer Eğitiminin Tarihsel Gelişimi | Literatür Taraması ve Sunum |
5 | Çok kültürlü Toplumlarda Değer Krizi | Literatür Taraması ve Sunum |
6 | Yükseköğretimde Değer Eğitimi | Literatür Taraması ve Sunum |
7 | Yükseköğretimde Değer Eğitiminin Teorik ve Pratik Arka Planı | Literatür Taraması ve Sunum |
8 | Yükseköğretimde Değer Eğitimi Araştırmaları | Literatür Taraması ve Sunum |
9 | Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda Değer Eğitimi | Literatür Taraması ve Sunum |
10 | Üniversitelerin Değer Sistemi | Literatür Taraması ve Sunum |
11 | Türkiye'de ve Diğer Ülkelerde Değer Eğitimi Uygulamaları | Literatür Taraması ve Sunum |
12 | Yükseköğretimde Değişim ve Değer Eğitimi | Literatür Taraması ve Sunum |
13 | Bilimsel Çalışmalar ve Değer Eğitimi | Literatür Taraması ve Sunum |
14 | Genel Değerlendirme | Öğrenci Sunumu ve Raporlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sedat, Y. (2004). Örtük Program Eğitiminde Saklı Uygulamalar. Ankara: Nobel Yayıncılık. Sönmez, V. (2008). Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık. Tutkun, Ö. F. (2010). 21. Yüzyılda Eğitim Programının Felsefi Boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (3), 993-1016. Kuzu, Ö. H. (2013). Yükseköğretimde Değişen Değerler Bağlamında Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilik Düzeyi Algısı: Öğretim Elemanları Üzerine Bir Uygulama. Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi. Turan, R. & Ulusoy, K. ed. (2016). Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Şeker, M. & Dilmaç, B. ed. (2018). Kurumlarda Değerler. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Kültür Yayınları. Çağlayan, E. (2018). Değerler Eğitimi ve Uygulamalarına Yönelik Veli ve Öğretmen Tutumlarının Değerlendirilmesi: Bingöl Örneği. Bingöl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Kağan, M. & Yılmaz, N. ed. (2021). Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Ünüvar, P. & Ersoy, A. F. ed. (2021). Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Gümüş, N. Yükseköğretimde Kültüre Duyarlı Öğretim. Eskişehir: Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi. Dönmez, Ö. & Uyanık, G. (2022). "Farklı Ülkelerde Değerler Eğitimi ve Değer Eğitimi Programlarından Örnekler." Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2 (1), 74-88.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
12 | Alanındaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yükseköğretimde değer eğitiminin önemini fark eder. | 5 | 5 | ||||||||||
2 | Yükseköğretimde değer eğitimi uygulamalarını kavrar. | 5 | 5 | 4 | |||||||||
3 | Değer eğitiminin yükseköğretime katkısını tartışır. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
4 | Yükseköğretimde değer eğitimi ile ilgili farklı uygulamalar önerir. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
5 | Toplumdaki değer değişimini bunun yükseköğretime olan etkisini ve sebeplerini tartışır. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |