Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Öğretimde Liderlik ve Girişimcilik | YOG 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Yüksek Öğretim Hukukundan ve yüksek öğretimle ilgili mevzuattan haberdar ve bilgi sahibi olmaları |
Dersin İçeriği | Yükseköğretim Hakkı ve Hukukunun tanımı, kaynakları, yükseköğretim kurumları içinde ilişkiler, Yükseköğretim Hukuku kurumları, Yükseköğretimde sorumluluk, yükseköğretim personel hukuku, Yükseköğretim Teşkilat Hukuku, Yükseköğretim Faaliyet Hukuku, Yükseköğretim Teşkilat- öğrenci ilişkileri, öğrencilerin hak ve ödevleri, yükseköğretim-devlet ilişkileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Liderlikle ilgili temel kavramlar bilgisi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Liderlik yaklaşımlarını bilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Liderlik ve kişilik ilişkisini açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Liderlik ve etkililik ilişkisini kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Vizyon sahibi olmanın önemini kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, | |
6 | Strateji geliştirme önemini kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Liderlik ve kültür ilişkisini kavrama örnekleme | Gözlem, | |
8 | Öğretim liderliğini diğer liderlik türlerinden ayırt edebilme | Gözlem, | |
9 | Takım çalışması bilgisi ve önemini kavrama | Gözlem, | |
10 | İnsan kaynağının önemini bilme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
11 | Örgüt içi informal yapılanmaların önemini kavrama | Gözlem, | |
12 | Etiğin önemini bilme örnekleme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
13 | Liderlikte bağlantıların önemini kavrama | Gözlem, | |
14 | Değişim ve dönüşüm zamanlarında önderlik becerileri geliştirebilme | Gözlem, | |
15 | Değerler oluşturma öneminin farkına varma | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yükseköğretim Hakkı ve Hukuku kavramı | |
2 | Yükseköğretimde yönetişim, Yükseköğretim Hukukunun Kaynakları | |
3 | Yükseköğretim hakkının kapsamı ve hukuki dayanakları | |
4 | Yükseköğretimin tarihi gelişimi | |
5 | Yükseköğretim akademik personelin hak ve ödevleri | |
6 | Yükseköğretimde idari personelin hak ve ödevleri | |
7 | Yükseköğretimde öğrencilerin hak ve ödevleri | |
8 | Yükseköğretimde planlama | |
9 | Yükseköğretimde bilimsel ve idari özerklik | |
10 | Yükseköğretim Kurulu, Üniversiteler ve iç yapıları | |
11 | Yükseköğretim personelinin adli sorumluluğu | |
12 | Yükseköğretim personelinin disiplin sorumluluğu | |
13 | Yükseköğretimin ilkeleri | |
14 | Özel yükseköğretim sektörü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | William A Kaplin, Barbara A. Lee; The Law of Higher Education, Foruth Edition, John Wiley and Sons, Inc. 2007, |
Ders Kaynakları | Yükseköğretim Mevzuatı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
12 | Alanındaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Liderlikle ilgili temel kavramlar bilgisi | ||||||||||||
2 | Liderlik yaklaşımlarını bilme | ||||||||||||
3 | Liderlik ve kişilik ilişkisini açıklayabilme | ||||||||||||
4 | Liderlik ve etkililik ilişkisini kavrayabilme | ||||||||||||
5 | Vizyon sahibi olmanın önemini kavrama | ||||||||||||
6 | Strateji geliştirme önemini kavrama | ||||||||||||
7 | Liderlik ve kültür ilişkisini kavrama örnekleme | ||||||||||||
8 | Öğretim liderliğini diğer liderlik türlerinden ayırt edebilme | ||||||||||||
9 | Takım çalışması bilgisi ve önemini kavrama | ||||||||||||
10 | İnsan kaynağının önemini bilme | ||||||||||||
11 | Örgüt içi informal yapılanmaların önemini kavrama | ||||||||||||
12 | Etiğin önemini bilme örnekleme | ||||||||||||
13 | Liderlikte bağlantıların önemini kavrama | ||||||||||||
14 | Değişim ve dönüşüm zamanlarında önderlik becerileri geliştirebilme | ||||||||||||
15 | Değerler oluşturma öneminin farkına varma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |