Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E-Devlet ve Dijital Dönüşüm (Sektör Dersi) | YBS 217 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. KÜBRA ÇALIŞKAN AKBIYIK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. FARUK DURSUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | e-Devlet ve e-Dönüşüm farkındalığının artırılması e-Devlet konusunda dünya örnekleri hakkında bilgi sahibi olunması Yeni servislerin tasarlanması ve geliştirilmesi için proje önerilerinin geliştirilmesi bu önerilerin iyileştirilerek, yeni hizmet fikirlerinin ortaya çıkması |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin e-Devlet hizmetlerini, bu hizmetlerin tasarlanması süreçlerini, bu hizmetlerin teknik altyapısını kavraması | Grupla Çalışma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Kamu kurumlarında çalışma potansiyeli olan genç yeteneklerin keşfedilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Üniversitelerin, e-Devlet Kapısı üzerinden hizmet sunan kamu kurum ve kuruluşları ve e-Devlet Kapısı faaliyetleri konusunda haberdar olması | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital Dönüşümün Tanıtımı | e-Devlet’in Tanıtımı | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | e-Devlet ile İlgili Tanımlar | Dünyada ve Türkiye’de e-Devlet’in Tarihçesi | e-Devlet’in Yasal Zemini | e-Devlet’in Örgütsel Yapılanması | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | e-Devlet Kapısı | e-Devlet Kapısı’nın Avantajları ve Dezavantajları | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | e-Devlet Kapısı'nın İşleyişi | e-Devlet Kapısı Hizmet Tipleri | Sorgulama | Başvuru | Bütünleşik | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | e-Devlet Kapısı Hizmet Türleri | G2C (Vatandaş Odaklı Hizmetler, Yerel Yönetim Hizmetleri) | G2B (Şirketlere Yönelik Hizmetler) | G2G (Kamu Kurumlarına Verilen Hizmetler) | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | e-Devlet Kapısı Entegrasyon Süreçleri | İş Geliştirme, Analiz, Yazılım Geliştirme, Test, Entegrasyon, Konfigürasyon | Proje Yönetim Yöntemleri | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Hizmet Sunum Platformları ve Teknik Alt Yapıları | Web | Mobil | Giyilebilir Cihazlar | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | VİZE: PROJE DEĞERLENDİRMESİ | |
9 | Birlikte Çalışabilirlik | Vaka Çalışmaları (İş başvuruları, Barkodlu Belgeler, Elektronik Hizmetler) | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | e-Devlet Kapısı’nda Dezavantajlı Gruplara Sağlanan İmkânlar (ISO-9241, Çağrı Merkezi, Sesli Yardımcılar) | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | AB ve Birleşmiş Milletler e-Devlet Endekslerinin Değerlendirilmesi | Başarılı Ülke Örnekleri | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Yeni Teknolojilerin e-Devlet Alanında Kullanımı | Akıllı Şehirler | Yapay Zekâ (Sanal Doktorlar, Sanal Asistanlar) | Büyük Veri (e-Devlet Verilerinin Analizi) | Blockchain (e-Katılımcılık) | Sanal Gerçeklik | Akan Veri Analizi ve İstatistik | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Dijital Devlet | Dijital Devlet Kazanımları | Kurumsal Mimari Çalışmaları | Veri yönetimi (Bilgi Güvenliği, Veri Sahipliği, Veri Sözlüğü) | Açık Veri | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | e-Devlet’te Güvenlik | Siber Uzay ve Siber Güvenlik Kavramları | Bireysel Bilgi Güvenliği | Kurumsal Bilgi Güvenliği | Bilgi Toplumu ve Siber Güvenlik | Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | e-Devlet Kapısı: www.turkiye.gov.tr 2016-2019 Ulusal e-Devlet Stratejisi ve Eylem Planı: 2016-2019-Ulusal-e-Devlet-Stratejisi-ve-Eylem-Plani.pdf 2015–2018 Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı: Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı (2015-2018) 2006-2010 Bilgi Toplumu Stratejisi: BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ (2006-2010) 11. Kalkınma Planı (Yayımlandığında Link Eklenecek) Türkiye’de e-Devlet: Genel Görünüm Raporu: TUBITAK-BILGEM-YTE-TurkiyedeEDevletGenelGorunumRaporu2017.pdf Birleşmiş Milletler, BM e-Devlet Ölçümleme Raporu 2018, United Nations E-Government Survey: BM e-Devlet Ölçümleme Raporu 2018 Avrupa Birliği, eGovernment Benchmark 2018: eGovernment Benchmark 2018 - European Commission |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin e-Devlet hizmetlerini, bu hizmetlerin tasarlanması süreçlerini, bu hizmetlerin teknik altyapısını kavraması | |||||||||
2 | Kamu kurumlarında çalışma potansiyeli olan genç yeteneklerin keşfedilmesi | |||||||||
3 | Üniversitelerin, e-Devlet Kapısı üzerinden hizmet sunan kamu kurum ve kuruluşları ve e-Devlet Kapısı faaliyetleri konusunda haberdar olması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |