Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Sağlık Sistemi | SAY 103 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Sena PARLAK |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenci; Türkiye´nin demografik yapısını ve sağlık statüsünü, Türkiye´de sağlık hizmetlerinin erişilebilirliğini ve kullanımını değerlendirebilecektir. |
Dersin İçeriği | Türkiye´nin demografik yapısı ve sağlık statüsü |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye´nin demografik yapısını ve sağlık statüsünü açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türkiye´de sağlık hizmetlerinin erişilebilirliğini ve kullanımını değerlendirebilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Türk Sağlık Sisteminin organizasyonunu ve yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Sağlık örgütlenmesinin, toplumda yaşayan bireylerin tümüne, kapsayıcı nitelikte, gereksinim duydukları yerde ve ölçüde hizmet sunumunu açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Sağlık hizmetlerini örgütlemede göz önüne alınması gereken ilkeleri sayar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Etkili bir sağlık sisteminin bileşenlerini oluşturan unsurlar hakkında bilgi sahibi olur ve bu bileşenleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Türkiye sağlık politikalarını analiz ederek başka ülkelerin sağlık politikalarıyla karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye'nin demografik yapısı ve sağlık statüsü | Önerilen kaynakların okunması |
2 | Türk Sağlık Sistemine Genel Bir Bakış | Önerilen kaynakların okunması |
3 | Türk Sağlık Sisteminin Tarihsel Geçmişi | Önerilen kaynakların okunması |
4 | Türk Sağlık Sisteminin Tarihsel Geçmişi | Önerilen kaynakların okunması |
5 | Türkiye’de Son Zamanlarda Yapılan Sağlık Reformları | Önerilen kaynakların okunması |
6 | Türk Sağlık Sistemi’nin Örgütsel Yapısı | Önerilen kaynakların okunması |
7 | Türk Sağlık Sisteminin yönetimi | Önerilen kaynakların okunması |
8 | Türk Sağlık Sisteminin Finansmanı | Önerilen kaynakların okunması |
9 | ARA SINAV | |
10 | Türk Sağlık Sisteminde İnsan Kaynakları Yönetimi | Önerilen kaynakların okunması |
11 | Sağlık Harcamaları | Önerilen kaynakların okunması |
12 | Türk Sağlık Sisteminde Performans ve Performans Belirleyicileri | Önerilen kaynakların okunması |
13 | Türkiye Özel Sağlık Sektörü | Önerilen kaynakların okunması |
14 | Türk Sağlık Sisteminin Karşılaşabileceği Uzun Vadeli Sorunlar | Önerilen kaynakların okunması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ulusal Hastalık Yükü ve Maliyet Etkililik Projesi Raporları (www.hm.saglik.gov.tr). |
Ders Kaynakları | -Türkiye Ulusal Sağlık Hesapları 1999-2000 Çalışma Raporları (www.hm.saglik.gov.tr) -The Ministry of Health of Turkey, 2004, Turkey Health Report, Ankara. -DPT, Özel İhtisas Komisyonu Raporları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiye´nin demografik yapısını ve sağlık statüsünü açıklayabilir. | 5 | 4 | 0 | 2 | 0 | 0 | 4 | 4 | 4 |
2 | Türkiye´de sağlık hizmetlerinin erişilebilirliğini ve kullanımını değerlendirebilir. | |||||||||
3 | Türk Sağlık Sisteminin organizasyonunu ve yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir. | |||||||||
4 | Sağlık örgütlenmesinin, toplumda yaşayan bireylerin tümüne, kapsayıcı nitelikte, gereksinim duydukları yerde ve ölçüde hizmet sunumunu açıklar. | |||||||||
5 | Sağlık hizmetlerini örgütlemede göz önüne alınması gereken ilkeleri sayar. | |||||||||
6 | Etkili bir sağlık sisteminin bileşenlerini oluşturan unsurlar hakkında bilgi sahibi olur ve bu bileşenleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | |||||||||
7 | Türkiye sağlık politikalarını analiz ederek başka ülkelerin sağlık politikalarıyla karşılaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |