Ders Notu |
1
|
Satınalma Nedir? İşletmelerde Satınalma departmanı, organizasyon yapısı, fonksiyonu, iş bölümü ve iş tanımları, görevleri ve sorumluluğu, diğer birimler ile ilişkileri, Satınalma çalışanı temel profili
|
2
|
Satınalma süreçlerinin oluşturulması, entegrasyonu ve yönetimi
|
3
|
Satınalma ürün grupları ve Kategori Yönetimi : Endirekt ve Direkt Satınalma
|
4
|
Satınalmada Fiyat Yönetimi, Fiyat belirleme, Maliyet analizi, Fiyat, Maliyet Değer ilişkisi, Fiyat tahminleme ve analizi, Toplam Sahip Olma Maliyeti kavramı + Satınalmada teslim, ödeme şekilleri.
|
5
|
Müzakere ve Pazarlık Yönetimi, Etkin 21 Müzakere tekniği, Beden dili ile müzakere, Müzakere süreci (Hazırlığı, icrası ve finale gidiş)
|
6
|
Tedarikçi Yönetimi 1: Tedarikçi Seçme, Değerlendirme, Performans Ölçme ve takip, Satınalmada Satranç tahtası modeli ile tedarikçi stratejileri,
|
7
|
Tedarikçi Yönetimi 2: Tedarikçi Geliştirme, Risk Analizi, Tedarikçi Çeşitlendirme, Tedarikçi Stok Yönetimi, Kraljic Matrisi ile Risk Analizi ve sınıflandırma
|
8
|
Satınalmada Sözleşme Yönetimi
|
9
|
ARA SINAV
|
10
|
Etik Satınalma ile doğru ve hesap verebilir ilişki kurma, Kurumsal temsiliyet, adil tedarikçi yönetimi + Satınalmada dijital araçların kullanımı ve teknoloji (e-Procurement)
|
11
|
Satınalma birimi performans ölçümü, KPI yönetimi, Şirket hedeflerine ortak olma + Satınalma Raporlama Yönetimi: Rapor hazırlanması, Analizi ve Karar aşaması.
|
12
|
Uluslararası Satınalma Yönetimi: Incoterms 2010 Teslim şekilleri, İthatalr süreci ve uygulamaları, İthalat süreci maliyet kalemleri, örnek vakalar ile ithalat operasyonlarına ilişkin çözüm önerileri
|
13
|
Satınalma ve Kalite yönetimi: Kalite birimi ve Satınalma ilişkileri, Tedarikçi tarafında Kalite sistemi tesisi, Satınalmacı tarafında kalite sistemi tesisi. Örnek bir ISO 9001 denetiminde Satınalma birimi gözlemi
|
14
|
FİNAL
|
|