Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzun Dönemli Bakım Hizmetleri | SAY 409 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Sena PARLAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin sağlık sistemine yansımalarını analiz etmek ve uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Uzun dönemli bakım hizmetlerinin tanımı, kapsamı ve önemi; uzun dönemli bakımın önemini artıran gelişmeler; ülkemizde ve dünyada uzun dönemli bakım hizmetleri; uzun dönemli bakım hizmetlerinde sağlık personeli ekibi; uzun dönemli bakım kurumları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Uzun dönemli bakım hizmetlerinde ekip yaklaşımının önemini kavramak. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin ülke sağlık sistemine yansımalarını analiz etmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Dünyada ve ülkemizde nüfus yapısında ve hastalık yapısında gözlemlenen değişiklik konusunda bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Uzun dönemli bakım hizmetleri konusunda bilgi sahibi olmak. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uzun dönemli bakım hizmetleri kapsamı | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
2 | Dünyada ve ülkemizde nüfus yapısındaki değişiklikler | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
3 | Dünyada ve ülkemizde hastalık yapısındaki değişiklikler | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
4 | Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin ülke sağlık sistemine yansımaları | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
5 | Uzun dönemli bakım hizmetlerinin verildiği kurum türleri | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
6 | Dünyada ve ülkemizde uzun dönemli bakım hizmetlerinin karşılaştırılması | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
7 | Dünyada ve ülkemizdeki uzun dönemli bakım hizmetlerinde yaşanan sorunlar | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
8 | Uzun dönemli bakım hizmetlerinde ekip yaklaşımı | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
9 | ARA SINAV | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
10 | Uzun dönemli bakım hizmetleri için gerekli örgütlenme | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
11 | Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
12 | Uzun dönemli bakım hizmetlerini sağlayan özel ve kamu kurumlarının yaşanan zorluklar | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
13 | Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetiminde yaşanan son gelişmeler | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
14 | Uzun dönemli bakım hizmetleri geleceğe yönelik perspektifler | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
Ders Kaynakları | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmak. | |||||||||
2 | Uzun dönemli bakım hizmetlerinde ekip yaklaşımının önemini kavramak. | |||||||||
3 | Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin ülke sağlık sistemine yansımalarını analiz etmek. | |||||||||
4 | Dünyada ve ülkemizde nüfus yapısında ve hastalık yapısında gözlemlenen değişiklik konusunda bilgi sahibi olmak. | |||||||||
5 | Uzun dönemli bakım hizmetleri konusunda bilgi sahibi olmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |