Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Marka Yönetimi SAU 560 0 1 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK
Dersi Verenler Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Dersin amacı, ürüne değer katan marka kavramı ve marka ile ilişkili kavramların açıklanarak, başarılı markaların nasıl yönetildiğinin ele alınması ve bu konuların teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği, markanın tanımı, isminin seçimi ve marka konumlandırması, marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği, marka değeri ve ölçümü, marka stratejilerinin oluşturulması ve uygulanmasının örnekler yardımıyla açıklanmasıdır.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Marka kavramını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Anlatım, Beyin Fırtınası,
6 Beyin Fırtınası, Anlatım,
7 Beyin Fırtınası, Anlatım,
8 Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama ile İlgili Temel Kavramlar
2 Ürün Kararları
3 Marka Yönetimi
4 Marka Bilinirliliği, Marka İmajı, Marka Kişiliği, Marka Çağrışımları
5 Markanın Konumlandırması
6 Marka Değeri ve Ölçümü
7 Rekabete Yönelik Marka Stratejileri
8 Vize haftası
9 Rekabete Yönelik Marka Stratejileri
10 Marka Genişlemeleri
11 Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Marka Yönetimi
12 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Marka Stratejileri
13 Perakendeci Markaların Pazarlama Stratejileri
14 Örnek olaylar
Kaynaklar
Ders Notu İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011).
Ders Kaynakları Keller Kevin Lane, (2008), Strategic Brand Management, Pearson.
TİLDE Heding, Charlotte F. Knutdzer,Mogens Bijerre, (2009) Brand Management: Research, theory and practice, Routledge.
David, A. A. (1996), Building Strong Brands, The Free Press.
Işıl Karpat Aktuğlu (2004), Marka Yönetimi, İletişim Yayınları.
Aslı Yüksel, Ülkü Yüksel (2009) Marka Yönetimi ve Marka Değerinin Ölçülmesi, Beta Yayınları.
Serkan Kılıç ve Hakan Altıntaş (2010), Özel Markaların Pazarlama Stratejileri, Sistem Yayıncılık
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Marka kavramını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar.
2 Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir.
3 Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur.
4 İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir.
5
6
7
8
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 15 30
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 2