Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Hizmet Tasarımı SAU 561 0 1 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SİMA NART
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Volkan Göktaş, Arş. Gör. Hazel Mihriban Karaca

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Başarılı iş stratejileri belirlemek ve yenilikçi iş modelleri geliştirmek ve uygulamak için yeni hizmetlerin tasarlanması şirketler için giderek artan bir öneme sahiptir. Bu sınıfın amacı, yeni hizmetlerin tasarımında yol gösteren kapsamlı bir dizi yöntem ve araç sunmaktır. Bir işletme yöneticisinin seçilen bakış açısına, akademik ve araştırma zorluklarının derinlemesine bir analizi de eşlik edecektir. 

 

Dersin İçeriği

Yönetim sorularına odaklanacağız ve yeni bir iş modeli bağlamında yeni bir hizmet konsepti tasarlamak için farklı görevleri organize eden bir çerçeve uygulayacağız. Yenilikçi hizmetlerin sistematik tasarımı için özel bir odak ve aşamalı bir metodoloji olacaktır. Farklı yöntemleri neden ve ne zaman uygulayacağımızı ve genel tasarım sürecini nasıl yöneteceğimizi öğreneceğiz. 

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hizmet tasariminin temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri,
2 Hizmet sektorunun ozellikleri ve Pazar basarisi acisindan hizmet tasariminin onemini bilir Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
3 Hizmet palanlamasinin nasil yapilacagini ve asamalarini tanimlar Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Boşluk Doldurma Testleri,
4 Basarili hizmet tasarimi uygulamalari için kritik faktörleri tanimlar ve degerlendirir Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Eşleştirme Testler, Boşluk Doldurma Testleri, Doğru Yanlış Testleri,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hizmet kavrami ve hizmet sektoru ilgili ünite ve notlar
2 Surec tasarimi ve hizmet kavrami iliskisi ilgili ünite ve notlar
3 Boşluk (GAP) modeli ve onemi ilgili ünite ve notlar
4 Hizmet tasarimi prensipleri ilgili ünite ve notlar
5 Hizmet plani (blue print) hazırlama ilgili ünite ve notlar
6 Hizmet tasarimi organizasyonu ilgili ünite ve notlar
7 Hizmet tasarimi ve teknoloji ilişkisi ilgili ünite ve notlar
8 Hizmet tasarimi uygulama ilgili ünite ve notlar
9 Ara Sınav ilgili ünite ve notlar
10 Hizmet tasarimi geliştirme ilgili ünite ve notlar
11 Iyi tasarlanmis bir hizmet tasariminin ozellikleri ilgili ünite ve notlar
12 Hizmet tasariminda basari kriterleri ilgili ünite ve notlar
13 Sinif uygulamasi ve sunumlar ilgili ünite ve notlar
14 Sinif uygulamasi ve sunumlar ilgili ünite ve notlar
Kaynaklar
Ders Notu

Business model generation : a handbook for visionaries, game changers, and challengers, Hoboken,
NJ [ etc.]: Wiley.
• LOVELOCK, C.H.; BANSAL, H.S. u. WIRTZ, J. (2008).
Services marketing : people, technology, strategy. Canadian Aufl., Boston: Pearson.
• VARGO, S.L. u. LUSCH, R.F. (2008).
Why “service”? Academy of Marketing Science. 2008(36). S. 25–38.
• KIM, H. (2009).
Service science for service innovation. Journal of Service Science. 2009(1). S. 1-7.
• EVERSHEIM, W. (Hrsg.). (2009).
Innovation management for technical products - systematic and integrated product development and
production planning, Berlin; Heidelberg: Springer.
• PARASURAMAN, A. (2010).
Service productivity, quality and innovation: Implications for service-design practice and research.
International Journal of Quality and Service Sciences. 2(3). S. 277-286.
• LOVELOCK, C. u. WIRTZ, J. (2010).
Services Marketing. 7 Aufl., New Jersey: Prentice Hall.
• PARASURAMAN, A.; ZEITHAML, V.A. u. BERRY, L.L. (1985).
A conceptual model of service quality and its implications for future research. The Journal of
Marketing. 49(4). S. 41-50.
• VARGO, S.L. (2008).
Customer Integration and Value Creation Paradigmatic Traps and Perspectives. Journal of service
research. 11(2). S. 211-215.
• WOODRUFF, R.B. (1997).
Customer value: the next source for competitive advantage. Journal of the Academy of Marketing
Science. 25(2). S. 139-1532

Ders Kaynakları

Services Marketing: People, Technology, Strategy 8th Edition, World Scientific.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Hizmet tasariminin temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir
2 Hizmet sektorunun ozellikleri ve Pazar basarisi acisindan hizmet tasariminin onemini bilir
3 Hizmet palanlamasinin nasil yapilacagini ve asamalarini tanimlar
4 Basarili hizmet tasarimi uygulamalari için kritik faktörleri tanimlar ve degerlendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Proje / Tasarım 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 16 16
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 2