Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kişisel Başarı Yöntemleri | SAU 556 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kişisel hayat planı yapabilir. | ||
2 | Bireysel kariyer planı çıkarabilir ve kişisel swot analizi yapabilir. | ||
3 | Verimli çalışmanın nasıl olması gerektiğini bilir ve uygular. | ||
4 | Özgeçmişini uygun bir şekilde hazırlayabilir ve mülkatta dikkat edilmesi gereken hususları bilir. | ||
5 | Etkin dinleme ve not tutmanın nasıl olması gerektiğini kavrar. | ||
6 | Sunum tekniklerini ve toplantının nasıl yürütülmesi gerektiğini bilir. | ||
7 | Stresle nasıl mücadele edilir ve kişisel düzeyde stresle mücadel tekniklerini uygulayabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş-Dönemin Tanıtılması, Ders Materyalinin Duyurulması | |
2 | Kişisel Hayat Planı 1 | Önemli İşlere Öncelik Verme, Stephen Covey, Varlık Yayınları |
3 | Kişisel Hayat Planı 2 | Önemli İşlere Öncelik Verme, Stephen Covey, Varlık Yayınları |
4 | Bireysel Kariyer Planı-Kişisel Swot Analizi | Nihat Erdoğmuş, Kariyer Geliştirme Kuram ve Uygulama, Nobel Yayınları, 2003 |
5 | Verimli Çalışma Teknikleri | Acar Baltaş, Üstün Başarı, Remzi Kitabevi |
6 | CV Hazırlama | İlgili Makaleler |
7 | Mülakatta Başarı | Canan Çetin Gürer, Personel Seçiminde Görüşme, Çağlayan Kitabevi, 1990 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Etkili Dinleme ve Not Tutma | Acar Baltaş, Üstün Başarı, Remzi Kitabevi |
10 | İletişim Becerileri | Ayşe Bilge Dicleli ve Serra Akkaya, Konuşa Konuşa İletişimin Sırları, Mess Yayınları, 2000 |
11 | Toplantı Yönetimi ve Sunum Teknikleri | İlgili Makaleler |
12 | Stres Yönetimi | Sakin ol Sinirlerine Hakim Ol, Mess Yayınları |
13 | Kişisel Başarı Hikayeleri 1 | |
14 | Kişisel Başarı Hikayeleri 2 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı, Stephen Covey, Varlık Yayınları Önemli İşlere Öncelik, Stephen Covey, Varlık Yayınları, 2011 Üstün Başarı, Acar Baltaş, Remzi Kitabevi |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Kişisel hayat planı yapabilir. |
2 | Bireysel kariyer planı çıkarabilir ve kişisel swot analizi yapabilir. |
3 | Verimli çalışmanın nasıl olması gerektiğini bilir ve uygular. |
4 | Özgeçmişini uygun bir şekilde hazırlayabilir ve mülkatta dikkat edilmesi gereken hususları bilir. |
5 | Etkin dinleme ve not tutmanın nasıl olması gerektiğini kavrar. |
6 | Sunum tekniklerini ve toplantının nasıl yürütülmesi gerektiğini bilir. |
7 | Stresle nasıl mücadele edilir ve kişisel düzeyde stresle mücadel tekniklerini uygulayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |