Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyolojide Güncel Konular | BIY 624 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANSU AKBULUT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü öğrencilerin biyolojideki son gelişmeler ve güncel konular hakkında bilgi sahibi olması |
Dersin İçeriği | Biyolojide güncel konuların araştırılması, bununla ilgili bilimsel kaynakların kullanımı ve literatür taranması, belirlenen konu ile ilgili edilen bilgi ve verilerin sunulmasını içerir. Konuların belirlenmesi ve seçiminde öğrencilerin ilgi alanları göz önünde bulundurulacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kök hücre çeşitleri ve özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olur. | Proje, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Kanser hücresinin özelliklerini ve oluşum mekanizmasını kavrar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve Crispr teknolojisi hakkında fikir sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Nanobiyoteknolojiyi öğrenir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Astrobiyoloji hakkında fikir sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Çip organları ve organoidleri öğrenir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kök Hücre Teknolojisi ve Etik Yaklaşımlar | |
2 | Kanserin Oluşum Mekanizması ve Güncel Tedaviler, İmmünoterapi ve Kanser aşıları | |
3 | Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar ve Kullanım Alanları | |
4 | Crispr Gen Düzenleme Yöntemi ve Gen Sürücüsü | |
5 | Klonlama, Kriyoprezervasyon | |
6 | Nanobiyoteknoloji, Sentetik Biyoloji | |
7 | Virüsler, Gen terapisi ve Viroterapi | |
8 | Yenilebilir Su Kapsülleri, Elektrik Üreten Bakteriler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Biyolojik saat, Optogenetik, Tardigradlar | |
11 | Biyoremediasyon, Biyosensörler | |
12 | Hücre Çoğaltımı ile Üretien Gıdalar, Biyobozunur Malzemeler | |
13 | Astrobiyoloji, Neuralink, Biyolojide Yapay Zeka Kullanımı | |
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Güncel bilimsel yayınlar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Biyoloji alanındaki modern teknikleri, uygulamaları ve araçları kullanarak yerel ve küresel sorunlara çözüm önerisi getirir ve bu alanlardaki projelerde liderlik yaparak yürütür. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kök hücre çeşitleri ve özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olur. | 4 | 3 | 3 | 0 | 5 | 0 | 5 |
2 | Kanser hücresinin özelliklerini ve oluşum mekanizmasını kavrar. | 3 | 4 | 4 | 0 | 5 | 0 | 5 |
3 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve Crispr teknolojisi hakkında fikir sahibi olur. | 4 | 4 | 0 | 5 | 0 | 5 | |
4 | Nanobiyoteknolojiyi öğrenir. | 3 | 4 | 4 | 0 | 5 | 0 | 5 |
5 | Astrobiyoloji hakkında fikir sahibi olur. | 3 | 4 | 4 | 0 | 5 | 0 | 5 |
6 | Çip organları ve organoidleri öğrenir. | 3 | 4 | 4 | 0 | 5 | 0 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 50 | 50 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |