Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Zoocoğrafik Analiz Yöntemleri BIY 613 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ UZUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dünyanın oluşumu, hayvanların yeryüzündeki dağılışları ve bir alanda bulunuş nedenlerini öğretmek. Anadolu coğrafyasında canlıların dağılışlarının nedenlerinin kavranmasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Coğrafya araştırmalarının biyoloji içerisindeki yeri, önemi, çeşitleri ve ilgili olduğu diğer biyolojik dallar hakkında bilgi verilmekte ve tartışılmaktadır. Yayılış alanı yapısı, dinamiği, sınıflandırması ile çeşitli hayvan coğrafyası bölgeleri, yayılış alanları, özellikleri, endemik türleri ile birlikte açıklanmaktadır. Türkiye ve komşu ülkelerinin Paleocoğrafyası hakkında bilgi verilmektedir. Dünyanın oluşumu, biyosferin gelişimi, zoocoğrafik bölgeler ile karakteristik fauna elementlerini tanıtan çeşitli video filmleri gösterilmektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Zoocoğrafyanın tanımını ve ilgi alanını kavramak Anlatım,
2 Yeryüzü karalarının oluşumu ile ilgili süreci kavramak Anlatım,
3 Jelojik Devirler ve özelliklerini kavramak Anlatım,
4 Hayvanların yeryüzünde yayılışı ile ilgili genel prensipleri kavramak Anlatım,
5 Zoocoğrafik bölgeleri ve özelliklerini kavramak Anlatım,
6 Türkiye´nin zoocoğrafik özelliklerini kavramak Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Zoocoğrafyanın Tanımı ve ilgi alanı
2 Kıtaların Oluşumu
3 Prekambriyen, Paleozoik Zaman
4 Mesozoik Zaman
5 Senozoik Zaman
6 Hayvanların Yayılışında Dikkat Edilecek Hususlar
7 Buzullaşma ve Kara Köprülerinin Oluşumu
8 Biyocoğrafik Bölgeler
9 Ara Sınav
10 Holoarktik Zoocoğrafik Bölgesi
11 Nearktik, Etiyopya-Orientalis Zoocoğrafik Bölgesi
12 Neotropik, Notogea Zoocoğrafik Bölgesi
13 Antartika Zoocoğrafik Bölgesi
14 Türkiye Zoocoğrafyası
Kaynaklar
Ders Notu

Demirsoy, A., Genel Zoocoğrafya ve Türkiye Zoocoğrafyası, Meteksan Yayınları, Ankara, 2002.

Ders Kaynakları

Efe, R., Biyocoğrafya, Çantay Yayınları, 2004.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Biyoloji alanındaki modern teknikleri, uygulamaları ve araçları kullanarak yerel ve küresel sorunlara çözüm önerisi getirir ve bu alanlardaki projelerde liderlik yaparak yürütür.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Zoocoğrafyanın tanımını ve ilgi alanını kavramak
2 Yeryüzü karalarının oluşumu ile ilgili süreci kavramak
3 Jelojik Devirler ve özelliklerini kavramak
4 Hayvanların yeryüzünde yayılışı ile ilgili genel prensipleri kavramak
5 Zoocoğrafik bölgeleri ve özelliklerini kavramak
6 Türkiye´nin zoocoğrafik özelliklerini kavramak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6