Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitki Taksonomisi Prensipleri | BIY 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitki taksonomisi yeryüzünde yetişen bitki çeşitlerini, bunların adlandırılmasını, farlılık ve benzerliklerini, yeryüzünde yayılışlarını ve kısa habitat özelliklerinin verilmesi ve bu özellikler ile bitkileri tanımlamak. |
Dersin İçeriği | Bitkilerin sınıflandırılması ile ilgili sistemler, flogeni üzerine kurulan sistemler, sistematik kategoriler, tipifikasyon ve nomenklatür, floristik sunuş, taksonomide kullanılan karakterler, ilkel ve ileri morfolojik karakterler, morfolojik ve anatomik karakterler, palinolojik karakterler, embriyolojik karakterler, sitolojik karakterler, fitokimyasal karakterler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerin sınıflandırılması ile ilgili sistemleri öğrenir. | Anlatım, | |
2 | Sistematik kategorileri öğrenir. | Anlatım, | |
3 | Tipifikasyon ve nomenklatürü öğrenir. | Anlatım, | |
4 | Teşhis edilen bitkilerin yayınlanması hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | |
5 | Taksonomik revizyon ve floristik sunuşu bilir. | Anlatım, | |
6 | Taksonomide kullanılan karakterleri öğrenir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitkilerin sınıflandırılması ile ilgili ilk sistemler | |
2 | Flogeni üzerine kurulan sistemler | |
3 | Sistematik kategoriler | |
4 | Tipifikasyon | |
5 | Nomenklatür | |
6 | Teşhis edilen bitkilerin yayınlanması | |
7 | Taksonomik revizyon | |
8 | Floristik sunuş | |
9 | Taksonomide kullanılan karakterler | |
10 | İlkel ve ileri karakterler | |
11 | Morfolojik ve anatomik karakterler | |
12 | Palinolojik veembriyolojik karakterler | |
13 | Sitolojik ve fitokimyasal karakterler | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Seçmen Ö. ve arkd. Tohumlu bitkiler sistematiği Ege Ün. Fen Fak Yay. No:116, 1998. 2) Vural M. Bitki taksonomisi prensipleri ders notları Gazi Üniversitesi . |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Biyoloji alanındaki modern teknikleri, uygulamaları ve araçları kullanarak yerel ve küresel sorunlara çözüm önerisi getirir ve bu alanlardaki projelerde liderlik yaparak yürütür. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bitkilerin sınıflandırılması ile ilgili sistemleri öğrenir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
2 | Sistematik kategorileri öğrenir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
3 | Tipifikasyon ve nomenklatürü öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
4 | Teşhis edilen bitkilerin yayınlanması hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
5 | Taksonomik revizyon ve floristik sunuşu bilir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | |
6 | Taksonomide kullanılan karakterleri öğrenir. | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |