Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hindistan Tarihi ve Sömürgecilik OMM 529 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ABDULLA AL MAHMUD
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ABDULLA AL MAHMUD,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hindistan'da sömürgeciliğin başlaması, Sömürge süreci ile siyasal, toplumsal, dini ve kültürel etkilerin incelenmesi.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, amacı, bölge coğrafyası ve kaynaklar hakkında genel bilgilendirme.

Hindistan'da sömürge öncesi dönem.

Avrupalı sömürgeci güçlerin Hindustan'a gelişi.

Sömürge güçleri arasındaki güç mücadelesi.

İngiliz East India Company'nin bölgede hakimiyet kurması.

Sömürgeciliğin Hindustan toplumu ve siyaseti üzerindeki etkisi.

Hindistan'da karma kültürün ortaya çıkışı.

Eğitim sisteminde köklü değişiklikler.

Sömürge güçlerinin genel politikası.

Dinin ve milli bilincin yükselişi.

Milliyetçiliğin yükselişi.

Kölelik ve özgürlük.

Genel değerlendirme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Eski Hint Tarihi By Walter Ruben

2. Hint Müslümanlarının Osmanlı Devleti ve Türkiye'ye Yardımları (1911-1923) by ŞS Kişi

3. Cohn, Bernard S. Colonialism and its forms of knowledge: The British in India. Princeton University Press, 1996.                                              

4.  Lloyd, T., 1984. The British Empire (pp. 1558-1983). Oxford.  3. Essays on Islam and Indian History by Richard M. Eaton. 

5. A Social History of the Deccan, 1300–1761: Eight Indian Lives. 5. Dirks, N.B., 1992. Colonialism and culture. University of Michigan Press.   

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma.
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma.
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma.
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma.
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma.
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma.
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme.
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma)
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma.
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)