Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hindistan Tarihi ve Sömürgecilik | OMM 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLA AL MAHMUD |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLA AL MAHMUD, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hindistan'da sömürgeciliğin başlaması, Sömürge süreci ile siyasal, toplumsal, dini ve kültürel etkilerin incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği, amacı, bölge coğrafyası ve kaynaklar hakkında genel bilgilendirme. Hindistan'da sömürge öncesi dönem. Avrupalı sömürgeci güçlerin Hindustan'a gelişi. Sömürge güçleri arasındaki güç mücadelesi. İngiliz East India Company'nin bölgede hakimiyet kurması. Sömürgeciliğin Hindustan toplumu ve siyaseti üzerindeki etkisi. Hindistan'da karma kültürün ortaya çıkışı. Eğitim sisteminde köklü değişiklikler. Sömürge güçlerinin genel politikası. Dinin ve milli bilincin yükselişi. Milliyetçiliğin yükselişi. Kölelik ve özgürlük. Genel değerlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Eski Hint Tarihi By Walter Ruben 2. Hint Müslümanlarının Osmanlı Devleti ve Türkiye'ye Yardımları (1911-1923) by ŞS Kişi 3. Cohn, Bernard S. Colonialism and its forms of knowledge: The British in India. Princeton University Press, 1996. 4. Lloyd, T., 1984. The British Empire (pp. 1558-1983). Oxford. 3. Essays on Islam and Indian History by Richard M. Eaton. 5. A Social History of the Deccan, 1300–1761: Eight Indian Lives. 5. Dirks, N.B., 1992. Colonialism and culture. University of Michigan Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|