Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Tıp Tarihi | OMM 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH BOZKURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tıp, insanlığın varolmasıyla birlikte varolmuş bir alandır. Dolayısıyla diğer bilim dalları arasında ayrıcalıklı bir yeri vardır. Bu derste Osmanlı tıbbının gelişim ve değişim serüveni incelenecek, klasik ve modern dönem tıp anlayışı, tıp eğitimi, hekimler ve verdikleri eserler üzerinde durulacaktır. |
Dersin İçeriği | Klasik dönem Osmanlı tıbbı, tıp eğitimi, kurumlar, tıp ahlakı, tıp anlayışları, bu dönemde yetişmiş hekimler ve eserleri, Batılılaşma dönemi Osmanlı tıbbı, tıp mektepleri ve diğer sağlık kurumları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik dönem Osmanlı tıbbı: Genel çerçeve | |
2 | Tıp eğitimi | |
3 | Darüşşifalar | |
4 | Hekimbaşılık | |
5 | Osmanlı hekiminin özellikleri, kadın hekimler ve diğer sağlık mensupları. | |
6 | Tıp ahlakı | |
7 | Klasik dönemde yetişen önemli hekimler ve eserleri | |
8 | Vize imtihanı | |
9 | Batılılaşma sürecinde Osmanlı tıbbı: Genel çerçeve | |
10 | Tıp eğitimi ve modern askeri tıp mektepleri | |
11 | Sivil tıp mektepleri | |
12 | Modern sağlık kurumları | |
13 | Bu dönemde yetişen önemli hekimler ve eserleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aykut Kazancıgil, Osmanlılrda Bilim Ve Teknoloji, Ufuk Yayınları, İstanbul, 1999. Ali Haydar Bayat, Osmanlı Devleti´nde Hekimbaşılık Kurumu ve Hekimbaşılar, Ankara, 1999 Osmanlılarda Sağlık I-II, Biofarma, İstanbul, 2006 Ali Haydar Bayat, Osmanlı Sağlık Kurumları, Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları, İstanbul, 2008 Nuran Yıldırım, Hastalıklar Hastaneler ve Kurumlar, 14. yüzyıldan Cumhuriyete, İstanbul, 2014. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|