Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlılarda Yönetim ve Organizasyon (1750-1918) | OMM 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH BOZKURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatma KOÇAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı Devleti’nin Modernleşme Döneminde Yaşadığı Yönetimsel Dönüşümleri Kavrama |
Dersin İçeriği | 18. Yüzyılın İkinci Yarısından Yıkılışına Kadarki Süreçte Osmanlı Devlet Kurumları ve Yönetim Alanındaki Yenilikler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti’nde Yenileşmeyi Zorunlu Kılan Nedenleri Kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Reformist Padişahları Kronolojik Olarak Tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Osmanlı Merkez ve Taşra Yapılanmasındaki Değişimleri Değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Osmanlıdan Cumhuriyete Modern Yönetim Araçlarında Gelişimi Kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelenek ve Modernleşme | |
2 | Osmanlı Devleti’nde Yenileşmeyi Zorunlu Kılan Nedenler | |
3 | Lâle Devri, I. Mahmud, III, Osman ve III. Mustafa Dönemlerinde Yapılan Reformlar | |
4 | I. Abdülhamid ve III. Selim Dönemi Reformları | |
5 | Ayanlığın Tarihî Gelişimi ve Sened-i İttifak | |
6 | II. Mahmud Dönemi Reformları I | |
7 | II. Mahmud Dönemi Reformları II | |
8 | Gülhane Hatt-ı Hümayunu ve Tahlili | |
9 | ARASINAV | |
10 | Kalemiye Sınıfı, Osmanlı Bürokrasisinde Modernleşme | |
11 | Merkez Teşkilatında İdarî Reformlar | |
12 | Taşra Teşkilatında İdarî Reformlar | |
13 | Yeni Osmanlılar ve Muhalefet | |
14 | Kanun-ı Esasi ve Meşrutî Yönetim |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ali Akyıldız, Osmanlı Bürokrasisi ve Modernleşme, İletişim Yayınları, İstanbul 2004. Carter V. Findley, Kalemiyeden Mülkiyeye Osmanlı Memurlarının Toplumsal Tarihi, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 1996. İlber Ortaylı, “Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemlerinde Yerel Yönetimler”, Tanzimat’tan Cumhuriyete Türkiye Ansiklopedisi, I, 231-244. Musa Çadırcı, Tanzimat Döneminde Anadolu Kentlerinin Sosyal ve Ekonomik Yapıları, Türk Tarih Kurumu, Ankara 1991. Özcan Mert, “Âyan”, TDV İslâm Ansiklopedisi, IV, 195-198. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti’nde Yenileşmeyi Zorunlu Kılan Nedenleri Kavrama | ||||||||||
2 | Reformist Padişahları Kronolojik Olarak Tanıma | ||||||||||
3 | Osmanlı Merkez ve Taşra Yapılanmasındaki Değişimleri Değerlendirme | ||||||||||
4 | Osmanlıdan Cumhuriyete Modern Yönetim Araçlarında Gelişimi Kavrama |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |