Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Osmanlılarda Kentsel ve Kırsal Hayat OMM 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÜMİT EKİN
Dersi Verenler Prof.Dr. ÜMİT EKİN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet Kerim

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Osmanlı taşra yaşamının tanınması

Dersin İçeriği

Osmanlı kent ve kır yaşamının özellikleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Soru-Cevap,
2 Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
4 Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
5 Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Osmanlı toplum yaşantısının özellikleri
2 Kentliler
3 Köylüler
4 Konar-göçerler
5 Taşra nüfusu
6 Sosyal Tabakalaşma
7 Dini topluluklar: Müslümanlar, Hıristiyanlar, Yahudiler
8 Tarikatlar ve Dini Zümreler
9 ARASINAV
10 Osmanlı'da Toprak ve Ziraat
11 Zirai Üretim
12 Hayvancılık
13 Sanayii, Madencilik ve Ticaret
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

yok

Ders Kaynakları

[1] Mehmet Ali ÜNAL, Osmanlı Sosyal ve Ekonomik Tarihi, İstanbul 2012.
[2] Sureiya FAROQHI, Osmanlılarda Kentler ve Kentliler, İstanbul 2004.
[3] Halil İNALCIK, “Köy, Köylü ve İmparatorluk”, V. Milletlerarası Türkiye Sosyal ve İktisat Tarihi Kongresi, İstanbul 1989.
[4] Sureiya FAROQHI, Osmanlı Şehirleri ve Kırsal Hayatı.
[5] Çağlar KEYDER-Faruk TABAK (Ed.) Osmanlı’da Toprak Mülkiyeti ve Ticari Tarım, İstanbul 1998

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1
2
3
4
5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6