Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müslüman-Haçlı İlişkileri | ORT 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Haçlı seferleri esnasında ve sonrasında Müslüman-Haçlı İlişkilerini açıklamak |
Dersin İçeriği | 1096 yılında başlayan ve İslam ve Avrupa tarihinde büyük bir dönüşüm meydana getiren Haçlı Seferleri sonucunda kurulan devletlerin bölgede hakim Türk-İslam devletleri ile ilişkileri, kültürel etkileşimler, siyasi ittifaklar, Orta Doğu?nun siyasi tarihi içerisinde Haçlı seferlerinin yeri ve önemi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Haçlı Seferlerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Müslümanlarla Haçlılar arasındaki ilişkileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Müslümanlarla Hıristiyanlar arasındaki kültürel etkileşimi analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Avrupa?da Haçlı Fikrinin Ortaya Çıkışı | |
2 | Haçlı Seferlerinin dini, siyasi ve iktisadi nedenleri | |
3 | Haçlı Seferleri sırasında İslam Dünyası | |
4 | Haçlı Seferleri sırasında Bizans Devleti | |
5 | Türkiye Selçuklu-Haçlı İlişkileri | |
6 | Danişmendli-Haçlı İlişkileri | |
7 | Anadolu?da Haçlı Kontlukları: Urfa, Antakya | |
8 | Büyük Selçuklu-Haçlı İlişkileri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Suriye Selçuklu-Haçlı İlişkileri | |
11 | Zengi Atabeyleri ve Haçlılar | |
12 | Eyyubi Haçlı İlişkileri | |
13 | Memluk Haçlı İlişkileri | |
14 | Müslümanlar ve Haçlılar arasında Kültürel Etkileşimler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Altan, Ebru, İkinci Haçlı Seferi, Ankara: TTK Basımevi, 2003. - Demirkent, Işın; Haçlı Seferleri, İstanbul: Dünya Basınevi, 1997. - -------------------; Urfa Haçlı Kontluğu Tarihi, 2. Cild, Ankara: TTK Basımevi, 1974. - Jean de Joinville, Bir Haçlının Hatıraları, terc.: Cüneyt Kanat, Ankara: Vadi Yayınları, 2002. - Maalouf, Amin; Arapların Gözüyle Haçlı Seferleri, terc.: M. Ali Kılıçbay, İstanbul: Telos Yayıncılık, 1997. - Runciman, Steven; Haçlı Seferleri Tarihi, 3. Cild, terc.: Fikret Işıltan, Ankara, TTK Basımevi, 1987. - Setton, Kenneth (ed.); History of Crusades, Medison: The University of Wincosin, 1969. - Şahin, Haşim; Orta Zamanın Türkleri, İstanbul: Yeditepe Kitabevi, 2011. - Şeşen, Ramazan; Selahaddin Eyyubi ve Devri, İstanbul: ISAR Yayınları, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Haçlı Seferlerini değerlendirir. | ||||||||||
2 | Müslümanlarla Haçlılar arasındaki ilişkileri kavrar. | ||||||||||
3 | Müslümanlarla Hıristiyanlar arasındaki kültürel etkileşimi analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |