Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Meşrutiyet Yönetimi ve Siyasal Örgütlenmeler | YAK 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TURGUT SUBAŞI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tanzimat ile başlayan radikal reformlara örgütlü tepkilerin incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Tanzimattan Anayasalı rejime geçiş süreci ve sonrasında yapılan reformlara karşı oluşan örgütlü tepkiler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 19. yüzyıl Osmanlı yenileşme hareketlerinin karakteristik özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Temel hak ve özgürlükleri esas alan Hukuka dayalı çağdaş yeni bir düzenleme amaçlayan Tanzimat Fermanını inceler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Farklı unsurlardan oluşan Osmanlı devletinin toprak bütünlüğünü ve bağımsızlığını muhafaza edebilmek için giriştiği köklü reform hareketlerine Avrupanın güçlü devletlerinin desteğinin sağlanması için uyguladığı politikalarını öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Askeri, ekonomik, sosyal ve yönetim alanlardaki aksaklıkları ortadan kaldırıp, güçlü bir yönetim düzeni kurarak, devleti dağılmaktan kurtarmayı amaçlayan girişimleri inceler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Tanzimat Fermanıyla başlayan süreçte, Osmanlı Devletinde hukuk, yönetim, dil, eğitim ve askeri alanlarda yapılan yenilikleri çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Reformlarla gelen değişimin iç ve dış dinamiklerini ve nedenlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Reformların neden ve sonuçlarını yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanzimat Fermanına kadar girişilen reformların başarısızlığının nedenleri. | |
2 | Tanzimat Fermanını ortaya çıkaran süreç | |
3 | Tanzimat Fermanın Tahlili. | |
4 | Kanunlaştırma çalışmaları. | |
5 | Tanzimat Fermanı ve Avrupa. | |
6 | Kırım Savaşı ve sonrasındaki gelişmeler, | |
7 | Örgütlü tepkilerin başlaması. | |
8 | Dilde çağdaşlaşma ve Siyasal anlamları. | |
9 | ARASINAV | |
10 | Kuleli vakası | |
11 | Yeni Osmanlılar hareketinin oluşumu | |
12 | Meşrutiyetin ilanı | |
13 | Anayasalı yönetim ve problemleri | |
14 | Toplumsal değişmeler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
1- Necdet Hayta ve Uğur Ünal, Osmanlı Devletinde Yenileşme Hareketleri, Ankara, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 19. yüzyıl Osmanlı yenileşme hareketlerinin karakteristik özelliklerini kavrar | ||||||||||
2 | Temel hak ve özgürlükleri esas alan Hukuka dayalı çağdaş yeni bir düzenleme amaçlayan Tanzimat Fermanını inceler | ||||||||||
3 | Farklı unsurlardan oluşan Osmanlı devletinin toprak bütünlüğünü ve bağımsızlığını muhafaza edebilmek için giriştiği köklü reform hareketlerine Avrupanın güçlü devletlerinin desteğinin sağlanması için uyguladığı politikalarını öğretir | ||||||||||
4 | Askeri, ekonomik, sosyal ve yönetim alanlardaki aksaklıkları ortadan kaldırıp, güçlü bir yönetim düzeni kurarak, devleti dağılmaktan kurtarmayı amaçlayan girişimleri inceler | ||||||||||
5 | Tanzimat Fermanıyla başlayan süreçte, Osmanlı Devletinde hukuk, yönetim, dil, eğitim ve askeri alanlarda yapılan yenilikleri çözümler | ||||||||||
6 | Reformlarla gelen değişimin iç ve dış dinamiklerini ve nedenlerini kavrar | ||||||||||
7 | Reformların neden ve sonuçlarını yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |