Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakındoğuda Kurulan Türkmen Devletleri | YEN 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yakındoğu bölgesinde kurulan devletleri öğrenme. |
Dersin İçeriği | Yakındoğuda kurulan Türkmen devletlerinin siyasi, sosyal ve kültürel tarihi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yakındoğuda kurulan Türkmen devletlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Yakındoğu Türkmen devletleriyle ilgili genel bilgiler edinir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Yakındoğuda kurulan devletlerinin kurucu unsurlarını açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Türkmen devletlerinin kültürel ve ekonomik gelişmelerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Türkmen devletleri ile Osmanlılar arasındaki ilişkileri değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Türkmen devletleri arasındaki siyasi ve sosyal ilişkileri analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Türkmen devletlerindeki kültürel ve medeni gelişmeyle ilgili bilgiler edinir | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Amacı, Kaynakları ve Türkmen devletlerinden önce Yakındoğunun siyasi durumu | |
2 | Yakındoğuda kurulan Türkmen devletlerinin adları, menşeleri ve bunları oluşturan oymaklar | |
3 | Türkmen devletlerinden Akkoyunluların Anadoluya gelişleri ve aşiretten beyliğe | |
4 | Büyük iç savaşlar, beylikten imparatorluğa | |
5 | Duraklama ve çöküş | |
6 | Safevi dönemi | |
7 | Türkmen devletlerinden Karakoyunluların Anadoluya gelişleri ve aşiretten beyliğe | |
8 | Yükseliş dönemleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Karakoyunlularda iç mücadeleler ve çöküş dönemi | |
11 | Dulkadir Beyliği, Akkoyunlu,Osmanlı rekabetinde Dulkadirliler | |
12 | Dulkadir Beyliğinin Safeviler ve Osmanlılar ile mücadelesi ve sonu | |
13 | Türkmen beyliklerinde kültür ve sanat | |
14 | Türkmen beyliklerinde devlet teşkilatı ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] John E. Woods, Akkoyunlular, İstanbul 1983. [2] İsmail Aka, İranda Türkmen Hakimiyeti, Ankara 2001. [3] Faruk Sümer, Karakoyunlular, Ankara 1986. [4] Faruk Sümer, Akkoyunlular, Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi, sayı 40, İstanbul 1986. [5] M. Çetin Varlık, Akkoyunlular, Doğuştan Günümüze İslam Tarihi, c: VIII, İstanbul 1988. [6] M. Çetin Varlık, Karakoyunlular, Doğuştan Günümüze İslam Tarihi, c: VIII, İstanbul 1988. [7] Walter Hinz, Uzun Hasan ve Şeyh Cüneyt, Ankara 1992. [8] Refet Yinanç, Dulkadir Beyliği, Ankara 1989. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yakındoğuda kurulan Türkmen devletlerini tanımlar | ||||||||||
2 | Yakındoğu Türkmen devletleriyle ilgili genel bilgiler edinir | ||||||||||
3 | Yakındoğuda kurulan devletlerinin kurucu unsurlarını açıklar | ||||||||||
4 | Türkmen devletlerinin kültürel ve ekonomik gelişmelerini analiz eder | ||||||||||
5 | Türkmen devletleri ile Osmanlılar arasındaki ilişkileri değerlendirir | ||||||||||
6 | Türkmen devletleri arasındaki siyasi ve sosyal ilişkileri analiz eder | ||||||||||
7 | Türkmen devletlerindeki kültürel ve medeni gelişmeyle ilgili bilgiler edinir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |