Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortaçağda İran Tarihi | ORT 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EFE YEŞİLDURAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ortaçağda İranda Kurulan Devletlerin Siyasi ve Kültürel Tarihlerini incelemek |
Dersin İçeriği | İran Tarihine Giriş Sasani Devri İran Tarihi İlk İslam Fetihleri Zamanında İran Emeviler Devrinde İran Abbasiler Devrinde İran Selçuklular Devrinde İran İran coğrafyasında Sanat, Edebiyat ve Kültür |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İslamiyet öncesi dönemde İranda mevcut siyasi yapıyı açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İranda İslamiyetin yayılması ve Abbasi dönemindeki gelişmeleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Büyük Selçuklu Döneminde İrandaki siyasi yapıyı kavratır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İlhanlı istilası döneminde İrandaki sosyal ve siyasi yapıyı açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İran coğrafyasındaki mezhep isyanları hakkında genel bilgileri edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Ortaçağda İranda eğitim ve kültürel hayat hakkında açıklamalar yapar | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İran Tarihi Coğrafyası ve İranın Tarihi Yollar Üzerindeki Konumu | |
2 | İslam Ortaçağında İran Coğrafyasının Oluşumu | |
3 | İran Ortaçağının Kaynaklarına Dair | |
4 | İran Ortaçağında İslam Hakimiyeti ve Karşı Devrimin Ortaya Çıkması | |
5 | Emevilerin İran Hakimiyeti ve Bu süreçteki Mevali Politikası | |
6 | Emeviler Döneminde İranda Şuubiye-Milliyetçilik Akımları, Karmatilik-Ebu Müslim Hareketi | |
7 | İranda Abbasi Devrimi ve İran Kurumlarının İslam Medeniyeti İçine Girmesi | |
8 | Abbasi Devri İran Kültürel Gelişimi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Büveyhiler Devri ve Şiiliğin Ortodokslaşması Sorunsalı | |
11 | Samani Rönesansı ve Ortaçağda İrandaki Şehirleşme Süreci | |
12 | Ortaçağda Türkler İran Coğrafyasında | |
13 | Ortaçağda Türkler İran Coğrafyasında | |
14 | Ortaçağda Moğollar İran Coğrafyasında |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
1. Taberi, Tarihul Ümem vel Müluk |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İslamiyet öncesi dönemde İranda mevcut siyasi yapıyı açıklar | ||||||||||
2 | İranda İslamiyetin yayılması ve Abbasi dönemindeki gelişmeleri açıklar | ||||||||||
3 | Büyük Selçuklu Döneminde İrandaki siyasi yapıyı kavratır | ||||||||||
4 | İlhanlı istilası döneminde İrandaki sosyal ve siyasi yapıyı açıklar | ||||||||||
5 | İran coğrafyasındaki mezhep isyanları hakkında genel bilgileri edinir | ||||||||||
6 | Ortaçağda İranda eğitim ve kültürel hayat hakkında açıklamalar yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |