Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hikaye Tahlilleri | YTE 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED HÜKÜM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUHAMMED HÜKÜM, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra Ay, Arş. Gör. Melike Kılıç |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hikâye tahlili konusunda teorik bilgi vererek hikâyeleri tahlil yetisi kazandırmak |
Dersin İçeriği | Hikâye tahlili konusunda teorik bilgi verir.Türk Edebiyatının çeşitli dönemlerine ait hikâyeleri değerlendirme ve dönemler arasındaki farkı çözümlemeyi içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hikâyenin tanımı ve özelliklerini bilir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
2 | Hikâyenin Batı ve Türk edebiyatındaki gelişimi | Problem Çözme, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Hikâye unsurlarını bilir ve açıklar. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Hikâye tahlili konusunda kendisini geliştirir. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Modern ve Postmodern hikâye örneklerine hâkimdir. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hikayenin tanımı, özellikleri | |
2 | Hikayenin Batı edebiyatındaki gelişimi | |
3 | Hikayenin Türk edebiyatındaki gelişimi | |
4 | Hikayenin unsurları | |
5 | Hikaye tahlili: Sami Paşazade Sezai, “Pandomima” | |
6 | Hikaye tahlili: Hüseyin Rahmi Gürpınar, “Ecir ve Sabır” | |
7 | Hikaye tahlili: Ömer Seyfettin, “Başını Vermeyen Şehit” | |
8 | Hikaye tahlili: Refik Halit Karay: “Şeftali Bahçeleri” | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Hikaye tahlili: Yakup Kadri Karaosmanoğlu, “Bir Şehit Mezadı” | |
11 | Hikaye tahlili: Sabahattin Ali, “Hasan Boğuldu” | |
12 | Hikaye tahlili: Ahmet Hamdi Tanpınar: “Adem’le Havva” | |
13 | Hikaye tahlili: Sait Faik Abasıyanık, “Dülger Balığının Ölümü” | |
14 | Modern ve Postmodern hikaye |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. ÇETİŞLİ, İsmail, Metin Tahlillerine Giriş 2 (Hikaye, Roman , Tiyatro) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | X | |||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | X | |||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. | X | |||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X | |||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hikâyenin tanımı ve özelliklerini bilir. | ||||||||||||||
2 | Hikâyenin Batı ve Türk edebiyatındaki gelişimi | ||||||||||||||
3 | Hikâye unsurlarını bilir ve açıklar. | ||||||||||||||
4 | Hikâye tahlili konusunda kendisini geliştirir. | ||||||||||||||
5 | Modern ve Postmodern hikâye örneklerine hâkimdir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |