Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hikaye Tahlilleri YTE 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUHAMMED HÜKÜM
Dersi Verenler Doç.Dr. MUHAMMED HÜKÜM,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Büşra Ay, Arş. Gör. Melike Kılıç

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hikâye tahlili konusunda teorik bilgi vererek hikâyeleri tahlil yetisi kazandırmak

Dersin İçeriği

Hikâye tahlili konusunda teorik bilgi verir.Türk Edebiyatının çeşitli dönemlerine ait hikâyeleri değerlendirme ve dönemler arasındaki farkı çözümlemeyi içerir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hikâyenin tanımı ve özelliklerini bilir. Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Problem Çözme,
2 Hikâyenin Batı ve Türk edebiyatındaki gelişimi Problem Çözme, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
3 Hikâye unsurlarını bilir ve açıklar. Problem Çözme, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
4 Hikâye tahlili konusunda kendisini geliştirir. Problem Çözme, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
5 Modern ve Postmodern hikâye örneklerine hâkimdir. Problem Çözme, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hikayenin tanımı, özellikleri
2 Hikayenin Batı edebiyatındaki gelişimi
3 Hikayenin Türk edebiyatındaki gelişimi
4 Hikayenin unsurları
5 Hikaye tahlili: Sami Paşazade Sezai, “Pandomima”
6 Hikaye tahlili: Hüseyin Rahmi Gürpınar, “Ecir ve Sabır”
7 Hikaye tahlili: Ömer Seyfettin, “Başını Vermeyen Şehit”
8 Hikaye tahlili: Refik Halit Karay: “Şeftali Bahçeleri”
9 ARA SINAV
10 Hikaye tahlili: Yakup Kadri Karaosmanoğlu, “Bir Şehit Mezadı”
11 Hikaye tahlili: Sabahattin Ali, “Hasan Boğuldu”
12 Hikaye tahlili: Ahmet Hamdi Tanpınar: “Adem’le Havva”
13 Hikaye tahlili: Sait Faik Abasıyanık, “Dülger Balığının Ölümü”
14 Modern ve Postmodern hikaye
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. ÇETİŞLİ, İsmail, Metin Tahlillerine Giriş 2 (Hikaye, Roman , Tiyatro)
2. Hece Dergisi Türk öykücülüğü Özel Sayısı
3. Cevdet Kudret, Türk Edebiyatında Hikaye ve Roman
4. Kaplan, Mehmet, Hikaye Tahlilleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. X
2 Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir.
3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir.
4 Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. X
5 Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. X
6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır.
7 Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. X
8 Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. X
9 Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler.
10 Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir.
11 Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. X
12 Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. X
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. X
14 Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Hikâyenin tanımı ve özelliklerini bilir.
2 Hikâyenin Batı ve Türk edebiyatındaki gelişimi
3 Hikâye unsurlarını bilir ve açıklar.
4 Hikâye tahlili konusunda kendisini geliştirir.
5 Modern ve Postmodern hikâye örneklerine hâkimdir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 6 6
Performans Görevi (Seminer) 1 2 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6