| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Şiir Metodolojisi | YTE 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, edebiyat bilimi temellerinin, edebi metinleri inceleme konusunda mevcut kuram ve yöntemlerin, metinler üzerindeki uygulamalarına yardımcı olacak biçimde öğretilmesidir. |
| Dersin İçeriği | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımlar. Şaire yönelik tutum ve psikanalitik inceleme, okura yönelik tutum ve duygudaşlık, metne yönelik tutum, göstergebilim vb. yaklaşım tarzları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Edebiyat tarihi, tenkidi ve teorisi hakkında bilgisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları sıralar ve bu temel yaklaşımları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları uygular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Şiir incelemesini geliştirir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımlar ile ilgili hükme varır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Edebiyat Ve Edebiyat İncelemesi | |
| 2 | Edebiyatın Mahiyeti, Edebiyatın Fonksiyonu | |
| 3 | Edebiyat Teorisi, Tenkidi, Tarihi | |
| 4 | Genel, Mukayeseli Ve Milli Edebiyat Kavramları | |
| 5 | Edebiyatın Dıştan İncelenmesi | |
| 6 | Edebiyat Ve Biyoloji, Edebiyat Ve Psikoloji, Edebiyat Ve Toplum, Edebiyat Ve Felsefe, Edebiyat Ve Diğer Güzel Sanatlar. | |
| 7 | Bir Edebi Sanat Eserinin Var Oluşu | |
| 8 | Ses Uyuşması, Ritim Ve Vezin, Kafiye ve dğr. | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Edebiyatın İçten İncelenmesi | |
| 11 | Üslup Ve Üslûp İncelemeleri | |
| 12 | İmaj, Metafor, Sembol, Mit | |
| 13 | Edebiyat Türleri | |
| 14 | Edebiyat Tarihi. Değerlendirme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1.Rene Wellek- Austin Warren, Theory Of Literature /Edebiyat Biliminin Temelleri. çev. A.E.Uysal, Ankara 1983; |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
| 2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
| 3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
| 4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | X | |||||
| 5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
| 6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
| 7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
| 8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
| 9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | X | |||||
| 10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. | ||||||
| 11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | ||||||
| 12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
| 14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Edebiyat tarihi, tenkidi ve teorisi hakkında bilgisini geliştirir. | ||||||||||||||
| 2 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları sıralar ve bu temel yaklaşımları açıklar. | ||||||||||||||
| 3 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları uygular. | ||||||||||||||
| 4 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları karşılaştırır. | ||||||||||||||
| 5 | Şiir incelemesini geliştirir. | ||||||||||||||
| 6 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımlar ile ilgili hükme varır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||