Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Şiir Metodolojisi | YTE 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, edebiyat bilimi temellerinin, edebi metinleri inceleme konusunda mevcut kuram ve yöntemlerin, metinler üzerindeki uygulamalarına yardımcı olacak biçimde öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımlar. Şaire yönelik tutum ve psikanalitik inceleme, okura yönelik tutum ve duygudaşlık, metne yönelik tutum, göstergebilim vb. yaklaşım tarzları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Edebiyat tarihi, tenkidi ve teorisi hakkında bilgisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları sıralar ve bu temel yaklaşımları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları uygular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Şiir incelemesini geliştirir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımlar ile ilgili hükme varır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebiyat Ve Edebiyat İncelemesi | |
2 | Edebiyatın Mahiyeti, Edebiyatın Fonksiyonu | |
3 | Edebiyat Teorisi, Tenkidi, Tarihi | |
4 | Genel, Mukayeseli Ve Milli Edebiyat Kavramları | |
5 | Edebiyatın Dıştan İncelenmesi | |
6 | Edebiyat Ve Biyoloji, Edebiyat Ve Psikoloji, Edebiyat Ve Toplum, Edebiyat Ve Felsefe, Edebiyat Ve Diğer Güzel Sanatlar. | |
7 | Bir Edebi Sanat Eserinin Var Oluşu | |
8 | Ses Uyuşması, Ritim Ve Vezin, Kafiye ve dğr. | |
9 | ARASINAV | |
10 | Edebiyatın İçten İncelenmesi | |
11 | Üslup Ve Üslûp İncelemeleri | |
12 | İmaj, Metafor, Sembol, Mit | |
13 | Edebiyat Türleri | |
14 | Edebiyat Tarihi. Değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Rene Wellek- Austin Warren, Theory Of Literature /Edebiyat Biliminin Temelleri. çev. A.E.Uysal, Ankara 1983; |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | X | |||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | X | |||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | ||||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Edebiyat tarihi, tenkidi ve teorisi hakkında bilgisini geliştirir. | ||||||||||||||
2 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları sıralar ve bu temel yaklaşımları açıklar. | ||||||||||||||
3 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları uygular. | ||||||||||||||
4 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları karşılaştırır. | ||||||||||||||
5 | Şiir incelemesini geliştirir. | ||||||||||||||
6 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımlar ile ilgili hükme varır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |