Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hadis Usulü Metinleri | HAD 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ZÜBEYDE ÖZBEN DOKAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mütekaddimun ve müteahhirun dönemi hadis usulü eserlerini tanıyarak hadis usulü ilminin gelişimini öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Hadis Usulü: Doğuşu ve Mahiyeti Hadis Usulünün Kaynakları Mütekaddimûn Dönemi Usul Eserleri Müteahhirûn Dönemi Usul Eserleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hadis Usûlü: Doğuşu ve Mahiyeti | |
2 | Hadis Usûlünün Kaynakları | |
3 | Müslim'in Sahih’inin “Mukaddime” Bölümü | |
4 | Risâletü Ebî Dâvud ilâ Ehl-i Mekke | |
5 | Tirmizi'nin Sünen'inin “İlel” Bölümü | |
6 | Râmehurmuzî, el-Muhaddisü'l-fâsıl | |
7 | Hakim en-Neysaburî, Marifetü ulumi'l-hadîs | |
8 | Ara sınav | |
9 | Hatîb el-Bağdâdî, el-Kifâye fî İlmi'r-rivâye | |
10 | İbnü's-Salâh, Ulûmü'l-hadîs | |
11 | İmam Nevevî, Takrîb ve İbn Kesîr İhtisâru Ulûmi'l-hadîs | |
12 | İbn Hacer, Nüzhetü'n-nazar | |
13 | Suyûtî, Tedrîbü'r-râvî | |
14 | Hanefîlerin Hadis Usulü Örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Müslim, Sahih’in “Mukaddime” Bölümü. Tirmizi, Sünen, “İlel” Bölümü. Râmehurmuzî, el-Muhaddisü'l-Fasıl. Hakim en-Neysaburî, Marifetü ulumi'l-hadîs. Hatib el-Bağdadi, el-Kifaye fi ilmi'r-rivâye. Kadı Iyaz, el-İlmâ. İbnü's-Salah, Ulumü'l-hadis. İmam Nevevî, Takrîb İbn Kesir, İhtisaru ulûmi’l-hadis İbn Hacer, Nüzhetü’n-nazar. Suyûtî, Tedrîbu’r-râvî |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|