Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kur´Ân´In İ´Caz Yönleri | TFS 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EKREM GÜLŞEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kur’an’ın i’câz yönlerinin incelenmesi. |
Dersin İçeriği | İ’câz mefhumu, tarihi, kaynakları ve Kur’an’ın i’câz vecihleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İ’câz kavramını tanımlar ve Kur’an’ın i’câz yönlerini kavrar. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
2 | Kur’an’ın i’câz yönlerini ele alan eserleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kur’an’ın i’câz yönlerini ele alan eserler arasında mukayese yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Kur’an’ın i’câz yönlerini klasik dönem metinlerinden analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Kur’an’ın i’câz yönlerine dair farklı görüşleri ve görüş sahiplerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İ’câzın sözlük ve kavram anlamları, mucize kavramı. | |
2 | İ’câz-ı Kur’an mefhumu . | |
3 | İ’câz mefhumunun tarihi süreci. | |
4 | Hz. Muhammed ve Kur’an mucizesi. | |
5 | Kur’an-ı Kerim ile diğer peygamberlerin mucizelerinin mukayesesi. | |
6 | İ’câz vecihleri: Kur’an-ı Kerim’in nazmı ve telifi. | |
7 | İ’câz vecihleri: Kur’an-ı Kerim’in fesahat ve belağatı. | |
8 | İlmî, gaybî ve fonetik i’câz. | |
9 | Mebahis fî İ’câzi’l-Kur’ân isimli eserden metin çevirisi. | |
10 | Mebahis fî İ’câzi’l-Kur’ân isimli eserden metin çevirisi. | |
11 | Mebahis fî İ’câzi’l-Kur’ân isimli eserden metin çevirisi. | |
12 | Mebahis fî İ’câzi’l-Kur’ân isimli eserden metin çevirisi. | |
13 | İ’câzu’l-Kur’ân ve’l-Belâğatu’n-Nebeviyye isimli eserden metin çevirisi. | |
14 | Fikretu İ’câzi’l-Kur’ân isimli eserden metin çevirisi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Müslim, Mustafa, Mebahis fî İ’câzi’l-Kur’ân, Dâru´l-Müslim, 2. Baskı, Riyad 1996. |
Ders Kaynakları | 2. er-Râfiî, Mustafa Sadik, İ’câzu’l-Kur’ân ve’l-Belâğatu’n-Nebeviyye, 8. Baskı, Mısır 1965. 3. el-Hımsî, Naîm, Fikretu İ’câzi’l-Kur’ân, Müessesetü’r-Risâle, 2. Baskı, Dımeşk 1979. 4. Kutup, Seyyid, et-Tasviru’l-Fennîyyü fi’l-Kur’ân, (Kur’an’da Edebî Tasvir, trc. Süleyman Ateş), Hilal Yayınları, Ankara 1969. 5. Nursi, Said, İşârâtü´l-İ’câz, rnk Neşriyat, İstanbul 2013. 6. Dağdeviren, Alican, “Kur’an’ın Fonetik İ’câzı”, SAU İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı 20, (2009/2), s. 49-63. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | İ’câz kavramını tanımlar ve Kur’an’ın i’câz yönlerini kavrar. | 5 |
2 | Kur’an’ın i’câz yönlerini ele alan eserleri tanır. | 5 |
3 | Kur’an’ın i’câz yönlerini ele alan eserler arasında mukayese yapar. | 5 |
4 | Kur’an’ın i’câz yönlerini klasik dönem metinlerinden analiz eder. | 5 |
5 | Kur’an’ın i’câz yönlerine dair farklı görüşleri ve görüş sahiplerini tanır. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |