Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arap Atasözleri | ADB 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HALİL UYSAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Arapça mesellerdeki cümle kalıpları, anlatım ve konular hakkında bilgi kazandırmak |
Dersin İçeriği | Arapça ve Türkçede atasözleri, Arapça atasözlerinin kaynakları, Arap atasözlerinde konular |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Arapça meseller ve Türkçe atasözleri arasında mukayese yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Arapça meseller ve Türkçe atasözleri kaynaklarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Mecmaul-emsâl ve el-Musteksâ fî emsâlil-Arab gibi önemli mesel kaynaklarının genel özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Mesellerdeki cümle yapılarını tasnif eder, örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Mesellerdeki konuları genel hatlarıyla tasnif eder örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | İlim ve hikmet ihtiva eden mesellere örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Ahlaki öğüt ihtiva eden mesellere örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
8 | Hadis olarak da rivayet edilen mesellere örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Günlük hayatla ilgili mesellere örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
10 | Türkçede benzeri bulunan mesellere örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş, Dersin Hedefleri, Gerekleri ve Tanıtımı | |
2 | Arapça ve Türkçede atasözleri | |
3 | Arapça atasözlerinin kaynakları | |
4 | El-Meydanî ve eseri Mecmaul-emsâl | |
5 | Ez-Zemahşerî ve eseri el-Musteksâ fî emsâlil-Arab | |
6 | Arap atasözlerinde cümle yapıları | |
7 | Arap atasözlerinde konular | |
8 | İlim ve hikmet ihtiva eden meseller | |
9 | Ahlakî öğüt ihtiva eden meseller | |
10 | Söz söylemekle ilgili meseller | |
11 | Günlük hayat, tecrübe ve öğrenmeyle ilgili meseller | |
12 | Türkçede benzeri bulunan meseller | |
13 | Hadis olarak da rivayet edilen meseller | |
14 | Hadis olarak da rivayet edilen meseller |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. El-Meydani, Mecmaul-Emsâl, (tah. Muhammed Ebul-Fadl İbrahim), (I-IV). 2. Zemahşerî, el-Müstaksa fi Emsâlil-Arab. 3. Numan Yazıcı, Arapça- Türkçe/ Türkçe- Arapça Atasözleri ve Deyimleri. 4. Ömer Asım Aksoy, Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü 1-2/Atasözleri Sözlüğü, Deyimler Sözlüğü. 5. Muhammed Tevfik Ebu Ali, el-Emsâlul-Arabiyye vel-Asrul-Câhiyye. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Arapça meseller ve Türkçe atasözleri arasında mukayese yapar. | |
2 | Arapça meseller ve Türkçe atasözleri kaynaklarını bilir. | |
3 | Mecmaul-emsâl ve el-Musteksâ fî emsâlil-Arab gibi önemli mesel kaynaklarının genel özelliklerini bilir. | |
4 | Mesellerdeki cümle yapılarını tasnif eder, örnekler verir. | |
5 | Mesellerdeki konuları genel hatlarıyla tasnif eder örnekler verir. | |
6 | İlim ve hikmet ihtiva eden mesellere örnekler verir. | |
7 | Ahlaki öğüt ihtiva eden mesellere örnekler verir. | |
8 | Hadis olarak da rivayet edilen mesellere örnekler verir. | |
9 | Günlük hayatla ilgili mesellere örnekler verir. | |
10 | Türkçede benzeri bulunan mesellere örnekler verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |