Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Günümüz Türkiye’Sinde Tasavvuf | TSV 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüz Türkiyesi’nde faaliyet gösteren tasavvuf yolları ile temsilcilerinin ve faaliyetlerinin incelenmesi ve sosyo-kültürel ve dini hayata etkilerinin tespit edilerek değerlendirilmesi, bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Günümüz Türkiyesi’nde faaliyet gösteren tasavvuf yollarının Cumhuriyet sonrası serüvenleri ile sosyo-kültürel ve dini alandaki yerleri ve etkileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Cumhuriyet öncesi ve sonrası tasavvuf yollarının geçtiği süreçleri sıralar. Süreçle ilgili unsurları anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tekkelerin kapatılması ve sonrasında yaşanan süreci özetler. Günümüzdeki durumu tasvir edip açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Günümüzdeki tasavvufi hayatın unsurlarını örnekler, yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Tasavvuf yolları arasındaki farklı unsurları ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Tasavvuf unsurlarını bir araya getirip tasavvuf yollarının bunlara yaklaşımını da derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Günümüzde ortaya çıkan tasavvuf unsurlarını ve sufi faaliyetlerini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Tasavvuf yollarının Cumhuriyet öncesi serüvenleri | |
3 | Cumhuriyet sonrası serüvenleri | |
4 | Tarikatların yasaklanması, tekke ve zaviyelerin kapatılması | |
5 | Yasaklama sonrası tasavvufi hayat | |
6 | Tasavvuf kültürünü günümüze ulaştıran ilim ve fikir adamları | |
7 | Tasavvuf alanında yapılan ilmi ve akademik faaliyetler | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tasavvufi Düşünce | |
10 | Tasavvufi Terbiye | |
11 | Tasavvufi Ahlâk | |
12 | Tasavvuf Edebiyatı ve Musikisi | |
13 | Tasavvuf alanında yapılan Sosyo-kültürel faaliyetler | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Kara, Mustafa, Metinlerle Günümüz Tasavvuf Hareketleri, İstanbul 2002 2. Yılmaz, H. Kamil, Ana Hatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatlar, Ensar Yayınları, İstanbul 2004. 3. Kara, M., Türk Tasavvuf Tarihi Araştırmaları : Tarikatlar, Tekkeler, Şeyhler, İstanbul: Dergah Yayınları, 2005. 4. Muslu, R., Anadolu’da Tasavvuf Yolları, İstanbul: ,Ensar Neşriyat, 2007. 5. Tasavvuf İlmi ve Akademik Araştırmalar Dergisi, Muhtelif Makaleler. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Cumhuriyet öncesi ve sonrası tasavvuf yollarının geçtiği süreçleri sıralar. Süreçle ilgili unsurları anlatır. | |
2 | Tekkelerin kapatılması ve sonrasında yaşanan süreci özetler. Günümüzdeki durumu tasvir edip açıklar. | |
3 | Günümüzdeki tasavvufi hayatın unsurlarını örnekler, yorumlar. | |
4 | Tasavvuf yolları arasındaki farklı unsurları ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır. | |
5 | Tasavvuf unsurlarını bir araya getirip tasavvuf yollarının bunlara yaklaşımını da derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler. | |
6 | Günümüzde ortaya çıkan tasavvuf unsurlarını ve sufi faaliyetlerini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |