Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ahkam Hadisleri | ISH 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH ÖZCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. İrfan İnce |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İslam Fıkhının Kur´an-ı Kerim’den sonra en önemli mesnedi olan Hadis-i şerifleri kaynaklarından öğrenerek, insanların davranışları ile ilgili Fıkhi hükümlerin dayanaklarını, yerini ve etkisini örnekleriyle kavrayarak Sünen ve müsned eserlerden Ahkâm hadislerinin incelenmesi ve fıkhî sonuçların değerlendirilmesi. -Examination of Ahkam hadiths from Sunan and Musnad works and evaluation of the final results by learning Qur'an from the sources of Hadith, which is the most important resource after Qur'an, and comprehending the basics and effects on people's behaviors by giving examples. |
Dersin İçeriği | Ahkâm hadislerinin Sünnet içindeki yeri, kaynakları, Ahkâma delil oluşu, ibadetlerde ve sosyal hayatta bireyi doğruya, iyiye, hayırlı olana ve mutluluğa yönlendiren hadislerin incelenmesini kapsar. -The place of Ahkam Hadith in Sunnah, its sources, the formation of evidences, the examination of the hadiths that direct the individual to righteousness, goodness and happiness in worship and social life. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Hz. Peygamber’in hadislerini tanır ve sosyal hayatını anlamaya çalışır. -To know the Hadith of the Prophet and his social life. | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, | |
2 | 2) Ahkâm hadisleri ile ilgili kaynakları tanır. -To recognize resources of Hadith related to Ahkam. | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, | |
3 | 3) Ayetlerde hedeflenen gayeleri yorumlar. -To comment on the goals of the Quranic verses. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | 4) Seçilen Ayetlerde sosyal olaylara yönelik bakışı analiz eder. -To analysie selected verses from a social point of view. | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, | |
5 | 5) Derse konu olan hadislerden hareketle sosyal olayları analiz eder. -Analyze social events from the hadiths that are subject to the course | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | 6) Seçilen hadislerde insani ilişkilerle ilgili öngörüleri yorumlar. -To comment on the goals of human relations in selected Hadiths. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | 7) Hukukçuların Hadislerden çıkarımlarını mukayese eder. -To compare between the understanding of the outputs of Fiqh scholars of Hadiths. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ahkâm Hadislerinin kaynakları ve Sünnet kavramı, | |
2 | Hadislerin tanımı ve kısımları ve ahkâma etkisi | |
3 | Hz. Peygamberin tebliğ, beyan ve teşrigörevleri | |
4 | Hadislerin teşride delil oluşu ile ilgili tartışmalar | |
5 | Hüküm kavramının usul ve pozitif hukuk açısından tahlili, | |
6 | İbadetlerle ilgili bazı hadislerin periyodik analizi | |
7 | İbadetlerle ilgili bazı hadislerin periyodik analizi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kutsal gün ve gecelerle ilgili hadislerin analizi | |
10 | Aile kurumunun kuruluşu ve hadislerin analizi | |
11 | Aile kurumunu sarsan gayri meşru eylemlerle ilgili hadislerin analizi | |
12 | Alış veriş ahkâmı ile ilgili bazı hadislerin analizi | |
13 | Alış verişi meşruiyet dışına çıkaran sözleşmelerle ilgili ahkâm hadislerinin analizi | |
14 | Ödevlerin Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Muhtar, es-Sünnetü´n-Nebeviyye ve mekânetühâ ala dav´i´ l-Kur´an el-Mektebetü´l-bennûriye, Pakistan, 1986 |
Ders Kaynakları | 3.Sıbaî, İslam Hukukunda Sünnet |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | 1) Hz. Peygamber’in hadislerini tanır ve sosyal hayatını anlamaya çalışır. -To know the Hadith of the Prophet and his social life. | |
2 | 2) Ahkâm hadisleri ile ilgili kaynakları tanır. -To recognize resources of Hadith related to Ahkam. | |
3 | 3) Ayetlerde hedeflenen gayeleri yorumlar. -To comment on the goals of the Quranic verses. | |
4 | 4) Seçilen Ayetlerde sosyal olaylara yönelik bakışı analiz eder. -To analysie selected verses from a social point of view. | |
5 | 5) Derse konu olan hadislerden hareketle sosyal olayları analiz eder. -Analyze social events from the hadiths that are subject to the course | |
6 | 6) Seçilen hadislerde insani ilişkilerle ilgili öngörüleri yorumlar. -To comment on the goals of human relations in selected Hadiths. | |
7 | 7) Hukukçuların Hadislerden çıkarımlarını mukayese eder. -To compare between the understanding of the outputs of Fiqh scholars of Hadiths. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |