Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Belagat: Beyan-Bediî | ADB 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET BOSTANCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Arap Dili ve Belagatı alanında yüksek lisans yapan öğrencilerin belagatın meani bölümünü tanımalarını sağlamak |
Dersin İçeriği | Beyan ilmi, Teşbih, Mecaz-ı lugavi, İstiare çeşitleri, Mecaz-ı mürsel, Kinaye, Cinas, iktibas, seci, Tevriye, tıbak, mukabele, Husn-u talil, Uslubul-hakim, Klasik Arap Edebiyatından örnek metinler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Compares between literal meaning and metaphor | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Explains the kind of metaphor | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Explains the Macaz al-mursal | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Gives some examples for relevance which in the the Macaz al-mursal | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Explains the metonymy | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Counts the major literary arts | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Beyan ilmi | |
2 | Teşbihin rükünleri | |
3 | Teşbihin kısımları | |
4 | Temsili teşbih | |
5 | Maklub teşbih | |
6 | Teşbihin maksatları | |
7 | Mecaz-ı lugavi | |
8 | İstiare çeşitleri | |
9 | Mecaz-ı mürsel | |
10 | Kinaye | |
11 | Cinas, iktibas, seci | |
12 | Tevriye, tıbak, mukabele | |
13 | Husn-u talil | |
14 | Uslubul-hakim |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Abdülkahir el-Cürcânî, Delâilül-icâz, Kahire 1992 Abdülkahir el-Cürcânî, Esrârül-Belâğa, Kahire 1991 el-Hatîb el-Kazvînî, el-Îzâh fî ulûmil-belâğa, Beyrut 1980 Ahmed Mustafa el-Merâğî, Ulûmul-belâğa, Beyrut 1984 Ali el-Cârim ve Mustafa Emîn, el-Belâğatül-vâdıha, İstanbul 1996 Nusreddin Bolelli, Belâgat, İstanbul 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Compares between literal meaning and metaphor | 2 |
2 | Explains the kind of metaphor | 2 |
3 | Explains the Macaz al-mursal | 2 |
4 | Gives some examples for relevance which in the the Macaz al-mursal | 2 |
5 | Explains the metonymy | 2 |
6 | Counts the major literary arts | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |