Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tasavvuf Klasikleri TSV 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK
Dersi Verenler Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK,
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Büşra Çakmaktaş-Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Mete

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tasavvufun temel kaynakların tanınması ve kullanabilmesini bu dersin temel amacını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

Tasavvufun kaynak eserleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tasavvuf Tarihinin temel klasik eserlerini dar ve geniş anlamda sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kaynakların tarihi akışını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Konuları bu eserlerden örnekler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Kaynak eserleri ayırt eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Tasavvufun konularını derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre düzenler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Ortaya çıkan unsurları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasavvufun Klasik Eserlerinin Yazıldığı Tasavvuf Dönemine Genel Bakış
2 Haris el-Muhasibi ve Eseri er-Riaye Lihukukullah Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi
3 Hakim Tirmizi ve Eseri Hatmu'l-velaye Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi
4 Ebu Nasr Serrac ve el-Luma Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi
5 Ebu Bekir Kelebazi ve et-Taarruf Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi
6 Ebu Talib el-Mekki ve Kutu'l-Kulüb Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi
7 Abdulkerim Kuşeyri ve er-Risale Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi
8 Ali el-Hucvuri ve Keşfu'l-Mahcub Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi (Ara Sınav)
9 Muhammed Gazali ve İhyau Ulumu'd-din Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi
10 Ebu Hafs Ömer es-Sühreverdi ve Avariful-Maarif Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi
11 Muhyiddin İbn Arabi ve Fususu'l-Hikem Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi
12 Muhyiddin İbn Arabi ve el-Futuhatü'l-Mekkiyye Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi
13 Mevlana Celaleddin Rumi ve Mesnevi Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi
14 İmam Rabbani ve Mektubat Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Klasik Tasavvufun Kaynakları I-II (2003-2006), (editor, Ali Çınar), Suf Yayınları, Ankara.
2. Hucviri, Keşfül-mahcûb: Hakikat Bilgisi (haz. S. Uludağ), İstanbul 1982.
3. Abdülkerim Kuşeyrî, Tasavvuf ilmine Dair Kuşeyrî Risalesi (haz. S. Uludağ), İstanbul 1991.
4. Süleyman Uludağ, Tasavvuf Terimleri Sözlüğü, İstanbul 1991.
5. Kelâbâzi, Doğuş Devrinde Tasavvuf: Taarruf (haz. S. Uludağ), İstanbul 1992.
6. Ebu Nasr es-Serrâc et-Tûsî, el-Lüma: İslam Tasavvufu (haz. H. Kâmil Yılmaz), İstanbul 1996.
7. Uludağ, S., (1995), İslam Düşüncesinin Yapısı, İstanbul.
8. Tasavvuf; İlmi ve Akademik Araştırmalar Dergisi, Muhtelif Makaleler (2003-2006) Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Tasavvuf Tarihinin temel klasik eserlerini dar ve geniş anlamda sıralar.
2 Kaynakların tarihi akışını açıklar.
3 Konuları bu eserlerden örnekler.
4 Kaynak eserleri ayırt eder.
5 Tasavvufun konularını derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre düzenler.
6 Ortaya çıkan unsurları değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6