Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimlik, Aidiyet ve Ulusötecilik | SOS 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. PINAR YAZGAN HEPGÜL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. PINAR YAZGAN HEPGÜL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyal bilimlerin birçok dalında ilgi uyandıran ulusötecilik yaklaşımını kuramsal bir çerçevede ele alarak kimlik ve aidiyet kavramlarının bu çerçevede yeniden nasıl kavramsallaştırıldığını ortaya koymaktadır. |
Dersin İçeriği | Günümüzde ulusötecilik sosyal bilimlerin her alanında karşımıza çıkmakta. Diğer bir değişle, kurumların, alanların ve insanların politik, ekonomik ve sosyal ilişkilerle ulus devlet sınırlarını aşması ve dünya çapında yayılmasıdır. Bu dersin içeriğini, dünya çapında genişleyen “ulusötecilik”i disiplinler arası bir yaklaşımla, toplumsal, politik ve ekonomik dönüşümlerü kimlik ve aidiyet politikaları oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşme bağlamında toplumsal ilişkilere yönelik yaklaşımları öğrenmek. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ulus sınırlarını aşan ekonomik, politik ve sosyal ilişkileri kavramak | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Ulus sınırlarını aşan ekonomik, politik ve sosyal ilişkileri analiz edebilmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Eleştirel bir bakış açısı kazanmak | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş:” Ulusötecilik”in kavramsallaşması | |
2 | Ulusöteci toplumsal oluşumlar I | |
3 | Ulusöteci toplumsal oluşumlar II | |
4 | Sosyo-kültürel dönüşümler | |
5 | Politik dönüşümler | |
6 | Ekonomik dönüşümler | |
7 | Dinsel dönüşümler | |
8 | Vize | |
9 | Ulusötesi vatandaşlık I | |
10 | Ulusötesi vatandaşlık II | |
11 | İşçi dövizi, ulusötesi bağlar, ağlar ve organizasyonlar | |
12 | Ulusötesi politik pratikler: Kimlikler ve aidiyet | |
13 | Aidiyet politikaları | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Devletaşırı Alan Almanya ve Türkiye Arasında Siyaset, Ticaret ve Kültür, 2003, Thomas Faist Bağlam Yayınları, Uluslararası Göç ve Ulusaşırı Toplumsal Alanlar Thomas Faist, 2003,Bağlam Yayınları, Steven Vertovec, Transnationalism, 2009, Routledge |
Ders Kaynakları | Peter Kivisto and Thomas Faist, Citizenship: Discourse,Theory, and Transnational Prospects, Blackwell Publishing, 2007, Küreselleşme, Zygmunt Bauman Ayrıntı Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | ||||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küreselleşme bağlamında toplumsal ilişkilere yönelik yaklaşımları öğrenmek. | |||||||
2 | Ulus sınırlarını aşan ekonomik, politik ve sosyal ilişkileri kavramak | |||||||
3 | Ulus sınırlarını aşan ekonomik, politik ve sosyal ilişkileri analiz edebilmek | |||||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı kazanmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 2 | 8 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |