Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapıt Çözümleme Yöntemleri | RES 536 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanat eseri eleştiri yöntemlerini kullanarak, yapıt çözümleme becerisi kazanma, alternatif çözümleme yöntemleri geliştirebilme |
Dersin İçeriği | Biçimsel analiz yöntemleri, ikonografik analiz yöntemleri, ikonolojik analiz yöntemlerini kullanılarak, sanat eserini inceleme ve yorumlama. Eser metni hazırlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanat eseri eleştiri yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sanat eseri çözümleme tekniklerini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Sanat eseri çözümlemede disiplinler arası bağlantılar kurar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Sanat eseri eleştiri ve çözümleme tekniklerini kullanarak yapıt çözümleme yapar. | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat yapıtına yaklaşım biçimleri | |
2 | Sanatçı merkezli yapıt çözümleme | |
3 | Yapıt merkezli yapıt çözümleme | |
4 | İkonografik-ikonolojik analiz | |
5 | Biçimsel analiz | |
6 | Toplum merkezli yapıt çözümleme | |
7 | Alımlayıcı merkezli yapıt çözümleme | |
8 | Yapıt çözümleme örnek çalışma | |
9 | Öğrenci referans sanatçılar üzerinden kendi eserini çözümleme | |
10 | Öğrenci referans sanatçılar üzerinden kendi eserini çözümleme | |
11 | Öğrenci kendi eserleri üzerinden eser metni hazırlama | |
12 | Öğrenci kendi eserleri üzerinden eser metni hazırlama | |
13 | Öğrenci kendi eserleri üzerinden eser metni hazırlama | |
14 | Öğrenci kendi eserleri üzerinden eser metni hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Erwin Panofsky "İkonoloji Araştırmaları Rönesans Sanatında İnsancıl Temalar", Erwin Panofsky "Perspektif - Simgesel Bir Biçim", Cynthia FREELAND "Sanat Kuramı", Heinrich Wölfflin "Sanat Tarihinin Temel Kavramları" |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanat eseri eleştiri yöntemlerini bilir. | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
2 | Sanat eseri çözümleme tekniklerini bilir. | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
3 | Sanat eseri çözümlemede disiplinler arası bağlantılar kurar. | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
4 | Sanat eseri eleştiri ve çözümleme tekniklerini kullanarak yapıt çözümleme yapar. | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
4. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 9 | 18 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |