Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Resim Atölyesi I RES 501 0 6 + 0 6 12
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. NESLİHAN ERDOĞDU
Dersi Verenler Prof. NESLİHAN ERDOĞDU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bir fikirden hareketle bir sanat projesi geliştirmek ve projelerin uygulanması ve sunumunu da içeren bir süreçtir
Dersin İçeriği Öğrenci, fikir aşamasından başlayarak; tasarım, eskiz ve sunumlar bütünü olarak akademik düzeyde bir sanat projesi gerçekleştirir.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir fikirden hareketle taslak hazırlar Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
2 Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
3 Taslağa uygun malzemeyi belirler Tartışma, Gezi / Gözlem, Gözlem,
4 Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
5 Kendi problematiğini artistik düzeyde önerebilir Gezi / Gözlem, Gözlem,
6 Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirebilir Tartışma, Gezi / Gözlem, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve genel tanımlar yapılır, kaynakçalar tanıtılır. Öğrenciye kullanacağı materyaller ve teknik yöntemler anlatılır
2 İstenen materyaller uygulama için hazırlanır ; zemin yüzeylerin oluşturulması, boyaların hazırlanması ve ilk uygulama gerçekleştirilir.Gelecek ders için kompozisyon eskizleri istenir.
3 Eskiz kompozisyon örneklerinden yola çıkılarak geniş yüzeylerde denemeler gerçekleştirilir.
4 Verilen teknik ve kompozisyon öğretisine paralel öğrencinin bireysel materyal ve üslup geliştirmesi istenir.Bu çalışma için kendi kaynakçasını ve örnek aldığı sanatçıları belirlemelidir.
5 Öğrenci araştırmaları ile bağlantılı atölye çalışması yapar ve yola çıktığı sanat ve sanatçı örnekleri ile bağlantılı kuramsal çalışmalardan oluşan bir dosya oluşturması istenir.
6 Öğrenci araştırmaları ile bağlantılı atölye çalışması yapar ve dosyasını geliştirir.
7 Öğrenci araştırmaları ile bağlantılı atölye çalışması yapar ve dosyasını geliştirir.
8 Öğrenci çalışmalarının ve dosyaların sunumu, değerlendirilmesi
9 Üretilen çalışmaların farklı malzemeler ve boyutlarla desteklenerek geliştirilmesi.
10 Üretilen çalışmaların farklı malzemeler ve boyutlarla desteklenerek geliştirilmesi.
11 Genel bir değerlendirme ve öğrenci yönelimlerinin sorgulanışı
12 Son çalışmaların uygulanması
13 Son çalışmaların uygulanması
14 Sunum ve Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Çağdaş sanatla ilgili her türlü görsel ve kuramsal yayınlar
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek X
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak X
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Bir fikirden hareketle taslak hazırlar 5 5 5 5 5 0 0 0
2 Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir 5 5 5 5 5 0 0 0
3 Taslağa uygun malzemeyi belirler 5 5 5 5 5 0 0
4 Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır 5 5 5 5 5 0 0 0
5 Kendi problematiğini artistik düzeyde önerebilir 5 5 5 5 5 0 0 0
6 Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirebilir 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
1. Proje / Tasarım 25
2. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 10 160
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 1 6 6
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 10 10
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 294
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 11,76
Dersin AKTS Kredisi 12