Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Resim Atölyesi I | RES 501 | 0 | 6 + 0 | 6 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU |
Dersi Verenler | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir fikirden hareketle bir sanat projesi geliştirmek ve projelerin uygulanması ve sunumunu da içeren bir süreçtir |
Dersin İçeriği | Öğrenci, fikir aşamasından başlayarak; tasarım, eskiz ve sunumlar bütünü olarak akademik düzeyde bir sanat projesi gerçekleştirir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar | Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Taslağa uygun malzemeyi belirler | Tartışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerebilir | Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirebilir | Tartışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve genel tanımlar yapılır, kaynakçalar tanıtılır. | Öğrenciye kullanacağı materyaller ve teknik yöntemler anlatılır |
2 | İstenen materyaller uygulama için hazırlanır ; zemin yüzeylerin oluşturulması, boyaların hazırlanması ve ilk uygulama gerçekleştirilir.Gelecek ders için kompozisyon eskizleri istenir. | |
3 | Eskiz kompozisyon örneklerinden yola çıkılarak geniş yüzeylerde denemeler gerçekleştirilir. | |
4 | Verilen teknik ve kompozisyon öğretisine paralel öğrencinin bireysel materyal ve üslup geliştirmesi istenir.Bu çalışma için kendi kaynakçasını ve örnek aldığı sanatçıları belirlemelidir. | |
5 | Öğrenci araştırmaları ile bağlantılı atölye çalışması yapar ve yola çıktığı sanat ve sanatçı örnekleri ile bağlantılı kuramsal çalışmalardan oluşan bir dosya oluşturması istenir. | |
6 | Öğrenci araştırmaları ile bağlantılı atölye çalışması yapar ve dosyasını geliştirir. | |
7 | Öğrenci araştırmaları ile bağlantılı atölye çalışması yapar ve dosyasını geliştirir. | |
8 | Öğrenci çalışmalarının ve dosyaların sunumu, değerlendirilmesi | |
9 | Üretilen çalışmaların farklı malzemeler ve boyutlarla desteklenerek geliştirilmesi. | |
10 | Üretilen çalışmaların farklı malzemeler ve boyutlarla desteklenerek geliştirilmesi. | |
11 | Genel bir değerlendirme ve öğrenci yönelimlerinin sorgulanışı | |
12 | Son çalışmaların uygulanması | |
13 | Son çalışmaların uygulanması | |
14 | Sunum ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çağdaş sanatla ilgili her türlü görsel ve kuramsal yayınlar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
3 | Taslağa uygun malzemeyi belirler | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | |
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 294 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |