Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Exlibris I | RES 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çağdaş sanatın ve Özgün baskı tekniğinin bir uzantısı olarak günümüzde ;sanatı insanin elleri arasına,kitapların içine kadar getiren Exlibris ( ‘nın kitabı) çalışmalarıyla öğrencilerin yeteneklerinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Öğrencinin geliştirdiği proje kapsamında; - düşünme, - gravür malzeme ve teknik araştırması - malzeme ve tekniğe uygun eskizler oluşturma -kalıp hazırlama -baskı alma -sunumu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | resim sanatının temelini oluşturan kompozisyon öğelerini kullanabiklmek | Gezi / Gözlem, Tartışma, | |
2 | özgün baskı tekniğini öğrenmek kendi sanatsal hedefleri doğrultusunda kullanabilmek | Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | özgün baskı tekniği içerisinde yer alan ekslibris için tasarımlar ve uygulamalar yapmak.gulama | Tartışma, | |
4 | özgün ve nitelikli işler üretebilmek | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Exlibris anlam ve tarihçesi | |
2 | Örnek çalışmaların gösterimi | |
3 | Eskiz çalışması | |
4 | Eskiz çalışması | |
5 | Kalıp hazırlanması | |
6 | Kalıp hazırlanması | |
7 | Baskı alma | |
8 | Baskı alma | |
9 | Değerlendirme | |
10 | Eskiz çalışması | |
11 | Eskiz çalışması | |
12 | Kalıp hazırlama | |
13 | Baskı alma | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | resim sanatının temelini oluşturan kompozisyon öğelerini kullanabiklmek | ||||||||
2 | özgün baskı tekniğini öğrenmek kendi sanatsal hedefleri doğrultusunda kullanabilmek | ||||||||
3 | özgün baskı tekniği içerisinde yer alan ekslibris için tasarımlar ve uygulamalar yapmak.gulama | ||||||||
4 | özgün ve nitelikli işler üretebilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |