Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kavramsal Sanat ve Yazı I | RES 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN |
Dersi Verenler | Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanat üretiminde dil ve yazının kullanımı , led malzeme kullanımını deneyimlemek |
Dersin İçeriği | Yazıyı plastik bir eleman olarak kullanarak sanat yapıtı üretmek ; kavramsal sanat alanında dil ve yazının kullanımını araştırmak ve proje uygulamalarıyla kavramak. Led malzeme kullanımını deneyimlemek. Dil, metin,kavram, imge ,yapıt üretimi konularını araştırmak ve projelerle uygulamak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Led malzeme kullanımını deneyimler. | ||
2 | Çağdaş sanat alanında yazı- metin kullanımı ve problemlerini araştırır ve deneyimler. | ||
3 | Kavramsal sanat alanında yazı kullanan sanatçıları araştırır ve tanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramsal Sanat Tanımı, kaynakça okuma | https://saltonline.org/tr/546/mutevazi-bir-miras- Nilg un-Özayten-kitabi, Nancy Atakan , Sanatta Alternatif Arayışlar |
2 | Kavramsal Sanatın Temel referansları.Joseph Kosuth, Sol Le Wit vd. İsimler Kaynakça okuma ve ödev | Kavramsal Sanatçıları araştırma inceleme 1960 sonrası |
3 | Öğrenci sunumu , tartışma | Land Art, Beden sanatından örnekler inceleme |
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Led malzeme kullanımını deneyimler. | ||||||||
2 | Çağdaş sanat alanında yazı- metin kullanımı ve problemlerini araştırır ve deneyimler. | ||||||||
3 | Kavramsal sanat alanında yazı kullanan sanatçıları araştırır ve tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|